خبر فوری

 

 

اسلام آباد:اکثر قریب به اتفاق رسانه های پاکستانی مدعی شده اند که کمیته تفتیشی سازمان ملل تمام طرف ها در جنگ یمن را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرده است.

در حالی که رسانه های داخلی در خبرهای خود نوشته اند که سازمان ملل،فقط عربستان سعودی و متحدانش را متهم به جنایت جنگی نموده است،اکثر رسانه های پاکستانی در خبرهای خود نوشته اند که علاوه بر عربستان و متحدانش همچون امارات متحده،مجاهدان حوثی نیز به علت کوتاهی در حفاظت از مردمان یمن،مرتکب جنایت جنگی شده اند.

خبرگزاری های پاکستان مدعی شده اند،سازمان ملل در گزارش 41 صفحه ای خود نوشته است که ارتش ائتلاف عربستان و مجاهدان یمنی،مناطق مسکونی را هدف حملات خود قرار داده اند و خلاف مقررات حقوق بشر اقدام کرده اند.

سازمان ملل همچنین دو طرف را به ربودن کودکان و تجاوز به آنان و مجبور کردن کودکان به حضور در جنگ علیه طرف مقابل متهم کرده است.

در این گزارش سازمان ملل آمده است که از شروع جنگ در سال 2015 تاکنون 6474 شهروند یمنی کشته و بیش از 10 هزار نفر مجروح شده اند و زیر ساخت ها و ساختمان های اصلی در بسیاری از شهرها به کلی نابود گردیده است که بر اثر آن صدها هزار نفر آواره شده اند.

ارسال نظر

 
1