خبر فوری

 
 
ادعای رسانه های بین المللی مبنی بر بمباران دره پنجشیر افغان توسط پهپادهای ارتش پاکستان
کد خبر :1821393791

10:44 1400/06/15


برچسب ها : احمد شاه مسعود, احمد مسعود, ارتش پاکستان, پنجشیر, حمله پهپادی, طالبان افغانستان, مقاومت ملی افغانستان, نیروی هوایی پاکستان,

گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های مختلف بین المللی حاکی از بمباران دره پنجشیر به عنوان آخرین سنگر جبهه نیروهای مقاومت افغانستان توسط پهپادهای نیروی هوایی پاکستان می باشد.


کابل: به گزارش راز نیوز| گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های مختلف بین المللی حاکی از بمباران دره پنجشیر به عنوان آخرین سنگر جبهه نیروهای مقاومت افغانستان توسط پهپادهای نیروی هوایی پاکستان می باشد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رسانه های مختلف بین المللی از جمله برخی از خبرگزاری اندیا تودی هند و خبرگزاری آماج نیوز افغانستان به نقل از منابع محلی مدعی شده اند به دنبال محاصره استان پنجشیر افغانستان توسط شبه نظامیان طالبان، هواپیماهای بدون سرنشین ارتش پاکستان روز یکشنبه اقدام به بمباران این منطقه توسط بمب های هوشمند نموده اند.

خبرگزاری آماج نیوز افغانستان به نقل از ضیاء آریا نژاد نماینده اسبق سمنگان در مجلس ملی این کشور گزارش داد هواپیماهای بدون سرنشین پاکستان با استفاده از بمب های هوشمند دره پنجشیر را بمباران کردند.

این در حالی است که برخی از منابع به نقل از سخنگوی طالبان افغانستان هرگونه حضور ارتش پاکستان در درگیری های پنجشیر و بمباران این منطقه توسط پهپادهای پاکستانی را رد کرده و آن را توطئه ای از جانب دشمنان عنوان کردند.

از سوی دیگر تاج الدین سروش خبرنگار ارشد افغانی خبرگزاری ایران اینترنشنال با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: کمال الدین نظامی فرماندار پنجشیر از طریق تماس ماهواره ای به من خبر داد مواضعشان چندین مرتبه توسط هواپیماهای بدون سرنشین بمباران شده است.

گفتنی است در جریان محاصره استان پنجشیر افغانستان به دست شبه نظامیان طالبان و تشدید درگیری ها میان طالبان و نیروهای مقاومت افغانستان، چندین تن از فرماندهان و رهبران نیروهای جبهه مقاومت از جمله فهیم دشتی سخنگوی احمد مسعود و ژنرال صاحب عبدالودود برادرزاده احمد شاه مسعود و فرمانده اسبق مجاهدین جان باختند.

صفحه رسمی متعلق به جبهه مقاومت ملی افغانستان در شبکه اجتماعی فیسبوک نیز با انتشار بیانیه ای اعلام داشت: ما امروز دو برادر، همکار و همرزم خود را از دست دادیم.

در همین حال پس از انتشار گزارشات متعددی مبنی بر ضربه سنگین شبه نظامیان به نیروهای مقاومت ملی افغانستان در دره پنجشیر این گروه خواهان آتش بس شده است.

ارسال نظر

 
1