خبر فوری

 
 
ادعای حضور 4 رهبر طالبان افغانستان در جریان سفر زلمی خلیل زاد به پاکستان
کد خبر :964410692

09:19 1397/09/15


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, زلمی خلیل زاد, طالبان افغانستان,

، در جریان سفر زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان به اسلام آباد، 4 تن از رهبران بلندپایه طالبان افغانستان نیز در کنار وی حضور داشتند.


 

واشنگتن/دوحه: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس، در جریان سفر زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان به اسلام آباد، 4 تن از رهبران بلندپایه طالبان افغانستان نیز در کنار وی حضور داشتند.

زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا 13 آذر ماه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات پاکستان وارد اسلام آباد شده بود و با مقامات مختلف از جمله نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس به نقل از یک مقام ارشد دفتر طالبان در دوحه خبر داده است که در جریان سفر خلیل زاد، 4 تن از رهبران بلندپایه طالبان افغانستان نیز در اسلام آباد حضور داشتند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری به نقل از مقام دفتر طالبان در دوحه، شاه الدین دلاور سفیر سابق طالبان در عربستان سعودی، ضیاء الرحمن مدنی فرماندار سابق طالبان در ولایت لوگر، سهیل شاهین دیپلمات سابق طالبان و صلاح حنفی از افراد همراه زلمی خلیل زاد بودند.

این خبرگزاری در ادامه گفته است این سفر مقامات طالبان به اسلام آباد، میتواند بخشی از مقدمات مذاکرات صلح افغانستان در قطر باشد و زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان نیز قرار است طی روزهای آینده به دوحه سفر نماید.

ارسال نظر

 
1