خبر فوری

 
 
ادامه عملیات ارتش پاکستان در دومین روز پیاپی در مناطق قلات، نوشکی و خاران ایالت بلوچستان
کد خبر :797262946

14:55 1399/10/01


برچسب ها : ارتش پاکستان, خاران, شبه نظامیان بلوچ, شهروندان بلوچ, عملیات نظامی, قلات, گروه های مسلح بلوچ, نوشکی, نیروهای امنیتی پاکستان,

عملیات نیروهای ارتش پاکستان در مناطق مختلف ایالت بلوچستان همچون شهرستان های قلات، نوشکی و خاران در دومین روز پیاپی ادامه دارد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| عملیات نیروهای ارتش پاکستان در مناطق مختلف ایالت بلوچستان همچون شهرستان های قلات، نوشکی و خاران در دومین روز پیاپی ادامه دارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای ارتش پاکستان در دومین روز پیاپی با پشتیبانی بالگردهای نیروی هوایی به عملیات نظامی در مناطق کوهستانی شهرستان های قلات، نوشکی و خاران پرداخته و خبرهای منتشر شده از سوی منابع محلی حاکی از ادامه درگیری ها میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان بلوچ در این مناطق می باشد.

طبق گفته منابع محلی بلوچ، اعضای باندهای تبهکار وابسته به ارتش پاکستان موسوم به جوخه های مرگ نیز در این عملیات نیروهای ارتش را همراهی می کنند، نیروهای ارتش پاکستان در این عملیات مناطق مختلف شهرستان های مذکور همچون منجرو، ریکو، نیام درگی، محمدی، سینکری، گوربرات، شور و پارود را به محاصره خود درآورده اند و هرگونه رفت و آمد در این مناطق ممنوع است، همچنین تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی منتهی به این مناطق نیز توسط خودروهای زرهی ارتش پاکستان مسدود شده است.

همچنین طبق گفته منابع آگاه محلی، نیروهای ارتش پاکستان با تصرف خودروهای حمل و نقل عمومی از آنها برای انتقال مواد غذایی و مهمات استفاده می کنند.

علاوه بر این دسترسی مردم محلی به سرویس های اینترنت همراه و شبکه های تلفن همراه نیز مسدود می باشد.

لازم به ذکر است ایالت بلوچستان همواره محل درگیری های نظامی میان نیروهای ارتش پاکستان و شبه نظامیان بلوچ بوده است، طی روزهای اخیر با توجه به شدت یافتن حملات شبه نظامیان بلوچ علیه نیروهای امنیتی ارتش و نیروهای سپاه مرزی عملیات نظامی از سوی ارتش پاکستان در مناطق مختلف این ایالت آغاز شده است.

ناگفته نماند نیروهای ارتش پاکستان در این عملیات ها شهروندان بی گناه بلوچ را نیز به بهانه های واهی بازداشت و به زندان های مخوف واقع در پایگاه های نظامی خود منتقل می کنند.

ارسال نظر

 
1