خبر فوری

 
 
ادامه روند ربوده شدن افراد شیعه از پاکستان
کد خبر :41073772

19:25 1398/05/19


برچسب ها : ارتش, افراد ربوده شده, پاکستان, شیعه,

روز گذشته یافث نوید هاشمی وکیل پیش‌رو، معاون اسبق رئیس دادگاه عالی ملتان و معاون مجلس نظارت انجمن امامیه استودنتس به طور اجباری توسط نیروهای امنیتی پاکستان از اسلام آباد ربوده شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، پس از تلاش های فراوان جنبش صدای افراد ربوده شده شیعه برای آزادی و یا تحویل به قانون افراد ربوده شده شیعه، من جمله تحصن و تظاهرات 13 روزه مقابل منزل دکتر عارف علوی رئیس جمهور کشور پاکستان در کراچی، همچنان روند ربودن افراد شیعه ادامه دارد و سازمان های اطلاعاتی با عهد شکنی پیمان خود با تیم مذاکراتی شیعه، همچنان شیعیان را می ربایند. گفتنی است شیعیان با تحصن 13 روزه مقابل منزل دکتر عارف علوی، بیان داشتند در صورتی که افراد ربوده شده، مجرم هستند، سازمان های اطلاعاتی موظف اند برای پیگرد قانونی و اجرای عدالت آنها را به دست قانون سپرده و خانواده هایشان را از مصیبت بی اطلاعی از عزیزانشان براهنند. پس از تحصن، چندین ده تن از شیعیان ربوده شده آزاد و یا تحویل مقامات قضایی شدند، اما همچنان شاهد ربوده شدن افراد بیگناه به اتهامات واهی توسط نقاب پوش های سازمان های اطلاعاتی پاکستان هستیم.
روز گذشته یافث نوید هاشمی وکیل پیش‌رو، معاون اسبق رئیس دادگاه عالی ملتان و معاون مجلس نظارت انجمن امامیه استودنتس به طور اجباری توسط نیروهای امنیتی پاکستان از اسلام آباد ربوده شد.


سید راشد رضوی رئیس جنبش صدای افراد ربوده شده شیعه طی نشستی با خانواده های افراد ربوده شده در کراچی، تصمیم به برگزاری تظاهرات قبل از عید قربان، علیه اقدامات غیر قانونی سازمان های اطلاعاتی گرفتند، اما به دلیل افزایش تنش های کشمیر اجرایی سازی این تصمیم موکول به پس از عید قربان شد. وی در پیامی از ادامه روند تظاهراتی تا خاتمه ربودن افراد شیعه و آزادی تمامی اسرا خبر داد.
گفتنی است پس از بر روی کار آمدن دولت عمران خان، فضای خفقان شدیدی در پاکستان بوجود آمده است و هیچ کس حتی خبرنگاران حق اعتراض و یا بیان سخنانی علیه دولت یا ارتش را ندارند.

ارسال نظر

 
1