خبر فوری

 
 
ادامه روند ربایش شهروندان بلوچ توسط نیروهای امنیتی پاکستان/ ربوده شدن 3 تن دیگر از نقاط مختلف بلوچستان
کد خبر :1128578808

13:31 1400/11/21


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, سپاه مرزی پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان بلوچ,

نیروهای امنیتی ارتش پاکستان در ادامه اقدامات خود در ربودن افراد بی گناه بلوچ سه شهروند دیگر را از نقاط مختلف ایالت بلوچستان ربودند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی ارتش پاکستان در ادامه اقدامات خود در ربودن افراد بی گناه بلوچ سه شهروند دیگر را از نقاط مختلف ایالت بلوچستان ربودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان شب ششم فوریه مطابق با 17 بهمن ماه منزل یک شهروند بلوچ به نام محمد هاشم واقع در منطقه سوئی را به محاصره درآورده و با یورش به منزل وی به جستجوی نقاط مختلف خانه پرداختند، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان سپس این شهروند بلوچ را بازداشت و به همراه خود به محل ناشناس منتقل نمودند.

اعضای خانواده محمد هاشم با تایید خبر ربوده شدن وی در این خصوص خبر دادند: نزدیک به 6 دستگاه خودروی متعلق به نیروهای ارتش پاکستان محمد هاشم را بازداشت و به همراه خود بردند.

طبق گفته اعضای خانواده محمد هاشم، وی نیروی اسبق ارتش پاکستان بود.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی ارتش پاکستان روز گذشته یک شهروند بلوچ به نام نعیم را از منطقه گوکدان شهر تربت بازداشت و به محل نامشخص منتقل نمودند و از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از وی در دست نیست.

گفتنی است طی روزهای اخیر شهرهای نوشکی و پنجگور شاهد بیشترین آمار ربوده شدن افراد و شهروندان عادی به دست سرویس های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی پاکستان بود.

نیروهای ارتش پاکستان صبح روز چهارشنبه صادق فرزند عزیز سرپره را بازداشت و ناپدید نمودند، پیش از این برادر وی مصطفی سرپره نیز در بند سرویس های اطلاعاتی پاکستان قرار دارد.

ناگفته نماند پس از حملات اخیر ارتش آزادی بخش بلوچ به اردوگاه نیروهای سپاه مرزی پاکستان در شهرهای نوشکی و پنجگور که تلفات وسیعی را برای ارتش پاکستان در پی داشت، روند ربوده شدن شهروندان بلوچ به دست نیروهای امنیتی ارتش و سرویس های اطلاعاتی پاکستان را تشدید بخشیده است و تاکنون دهها تن از اهالی نقاط مختلف ایالت بلوچستان به ویژه شهرستان های نوشکی و پنجگور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان های مخوف اطلاعاتی منتقل شده اند.

در حالی که ارتش پاکستان در بیانیه های خود مدعی شده است در دو حمله اخیر در نوشکی و پنجگور تنها 7 تن از سربازان ارتش جان باخته و 13 تن از مهاجمان نیز کشته اند، اما ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه های خود اعلام نموده است در جریان حمله به دو اردوگاه نیروی سپاه مرزی در نوشکی و پنجگور و سپس درگیری های پس از آن دست کم 195 نظامی ارتش پاکستان اعم از نیروهای سپاه مرزی(FC) و کماندوهای نیروی خدمات ویژه(SSG) کشته شده اند.

ارسال نظر

 
1