خبر فوری

 
ادامه روند تظاهرات آشوب گونه از سوی احزاب تندرو و افراطی در شهرهای مختلف پاکستان
کد خبر :1598862260

11:25 1397/08/11


طرفداران گروه های مختلف تندرو و افراطی در شهرهای مختلف پاکستان همچنان در حال تظاهرات و آشوب در اعتراض به تبرئه نمودن زن مسیحی به نام آسیه هستند و تاکنون خسارت های بسیار زیادی به اموال عمومی و دولتی وارد کرده اند.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز از پاکستان،طرفداران گروه های مختلف تندرو و افراطی در شهرهای مختلف پاکستان همچنان در حال تظاهرات و آشوب در اعتراض به تبرئه نمودن زن مسیحی به نام آسیه هستند و تاکنون خسارت های بسیار زیادی به اموال عمومی و دولتی وارد کرده اند.

تظاهرات کنندگان با بستن خیابان ها و معابر اصلی شهر از عبور و مرور هرگونه وسیله نقلیه اعم از خودروی سواری،موتور سیکلت،کامیون و کانتینر جلوگیری می نمایند و زندگی عادی شهروندان پاکستانی را به صورت وسیع مختل کرده اند.

آشوب گران تندرو و افراطی تعداد بسیار زیادی از خودروهای عمومی متعلق به شهروندان را به آتش کشیده اند و هر شهروندی که از فرمان این شورشیان تابعیت نکند و برای عبور از مسیرهای مسدود شده اصرار ورزد خودرویش به آتش کشیده شده و خودش نیز مورد ضرب و شتم قرار خواهد گرفت.

با توجه به وضعیت و شرایط موجود،دولت پاکستان اعلام کرده است تمامی فعالیت شبکه های مخابراتی همراه در 4 شهر مهم و حساس متوقف خواهد شد و خطوط ارتباطی تلفن های همراه شهروندان مسدود خواهد ماند.

فواد چودری وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود اعلام نموده است که در چهار شهر اسلام آباد،راولپندی،لاهور و گوجرانواله خطوط ارتباطی تلفن های همراه تا اذان مغرب قطع خواهد بود.

با توجه به مسدود بودن راههای ارتباطی شهرهای مختلف پاکستان و عدم دسترسی به حمل و نقل عمومی،تمامی مدارس،دانشگاه ها و آموزشگاه های دولتی و خصوصی در حال حاضر تعطیل میباشند و میزان حضور کارمندان ادارات دولتی نیز تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

با در نظر داشتن مسائل امنیتی و عدم حضور زندانیان در دادگاه ها برای بررسی و دادرسی پرونده هایشان،تاکنون روند دادرسی هزاران پرونده در دادگاه های پاکستان با تاخیر مواجه شده است.

عدم حضور پرسنل بیمارستان های دولتی نیز باعث تاخیر در عمل های جراحی تعداد زیادی از بیماران شده است.

تظاهرات در شهرهای مختلف پاکستان همچنان ادامه دارد رفت و آمد در شهرهای مختلف پاکستان همچون اسلام آباد،لاهور،کراچی،پیشاور،حیدر آباد،سیالکوت و گوجرانواله تا حد قابل توجهی متوقف شده است.

فعالیت های سرویس ریلی پاکستان نیز با تاخیر و لغو مواجه است و طبق گفته مقامات راه آهن پاکستان قطار مسیر پیشاور به کویته به نام جعفر اکسپرس که بر اساس زمان بندی قرار بود ساعت 6 صبح امروز راهی شود،به صورت کامل متوقف شده است.

همچنین قطار عوامی اکسپرس مسیر پیشاور به مقصد کراچی نیز تا اطلاع ثانوی لغو گردیده است.

قطار خیبر میل نیز قرار است پس از دو روز تاخیر امشب به سمت کراچی حرکت نماید.

دولت پاکستان روز گذشته برای مذاکره با تظاهرات کنندگان و معترضین اعلام آمادگی کرد و در این باره صحبت هایی با رهبران گروه های متعرض نیز صورت گرفت،اما پیش گام شدن دولت برای مذاکره تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

فواد چودری وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان نیز مدعی شده است که شرایط تحت کنترل نیروهای امنیتی است و ما در حال مذاکره با تظاهرات کنندگان هستیم،در حالی که خادم رضوی رهبر حزب لبیک یا رسول الله اعلام کرده است که مذاکرات با دولت ناموفق بوده و نتیجه ای در بر نداشته است.

ژنرال آصف غفور سخنگوی ستاد ارتش پاکستان نیز امروز با شکستن سکوت،نسبت به شرایط فعلی پاکستان و اعتراضات گسترده در سراسر کشور واکنش نشان داد.

مسئول اداره روابط بین الملل در گفتگو با تلویزیون دولتی پاکستان اظهار داشت:تبرئه آسیه بی بی بر اساس یک حکم قانونی صورت گرفته است و گروه های مختلف مذهبی در اعتراض به این حکم به خیابان ها آمده اند و تلاش برای وارد نمودن ارتش در این ماجرا بسیار تاسف آور است.

وی افزود:پرونده آسیه بی بی از 10 سال گذشته در حال بررسی است و حکم صادر شده در این باره کاملا قانونی است،تمامی مسلمانان نسبت به پیامبر اسلام(ص) عشق می ورزند و درباره این موضوع حساس کوتاه نخواهند آمد،اما اسلام پیام دوستی و ایثار را به ما میدهد.

وی در آخر ابراز داشت:ارتش پاکستان در حال مبارزه با تروریسم است و ما تقاضا داریم امنیت داخلی کشور برقرار شود.

ارسال نظر

 
1