خبر فوری

 
 
ادامه روند افشای اسرار سازمان های امنیتی پاکستان بدست احسان الله احسان
کد خبر :106475650

18:47 1399/02/31


برچسب ها : احسان الله احسان, ارتش پاکستان, جنبش طالبان پاکستان,

احسان الله احسان سخنگوی اسبق جنبش طالبان پاکستان در افشا سازی جدیدی ابراز داشت که سازمان های امنیتی پاکستان، پیشنهاد ریاست جوخه مرگ را به او داده بودند، اما وی قبول نکرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| احسان الله احسان سخنگوی اسبق جنبش طالبان پاکستان و حزب الاحرار که پس از فرار از دست ارتش پاکستان گه گاهی درحال افشای اسرار سازمان های امنیتی پاکستان است، در پیام جدید خود ابراز داشت: سازمان های امنیتی پاکستان پیشنهاد ریاست جوخه مرگ (از نهادهای نظامی تحت نظارت ارتش پاکستان متشکل از بلوچ های بومی و در حال فعالیت در ایالت بلوچستان برای مبارزه با گروه های شبه نظامی بلوچ است. ) را به من دادند، اما من آن را رد کردم. وی افزود: برای پذیرفتن این پیشنهاد از سوی سازمان های امنیتی پاکستان مورد فشار نیز قرار گرفت، اما وی همچنان انکار کرد.

طبق گفته احسان الله، آنها همچنین اسامی افراد تحت تعقیب آژانس ها از جمله برخی از اسامی شناخته شده را نیز به وی دادند.

گفتنی است وی قبل از این نیز در افشایی اظهار داشته بود که شیخ خطیب و سرگرد بازنشسته عامر در تسلیم و عقد توافق او با ارتش نقش داشتند، درحالی که دو برادر پس از تسلیم شدن از آن پیروی نکردند. ناگفته نماند هم اکنون نیز تعدادی از فامیل های احسان الله احسان در بازداشت سازمان های امنیتی هستند که برای آزادی از نخست وزیر درخواست نیز کرده اند.

 

از طرفی فرار احسان الله احسان از چنگال سازمان های امنیتی پاکستان نیز از سوال هایی است که در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته است. درحالیکه بسیاری از افراد فرار وی از بازداشت سازمان های امنیتی پاکستان را امری غیر قابل واقعیت دانسته و این امر را منوط به همکاری ارتش پاکستان دانسته و این نهاد را مسئول فراری دادن قاتل هزاران افراد بزرگسال و کودک در پاکستان من جمله ایالت خیبر پختون خوا می دانند.

محسن داور رهبر جنبش حفاظت از پشتون نیز در سخنرانی اخیر خود در جمع هوادارانش، ابراز داشت : " من طی سخنرانی در مجلس، سه سوال درباره احسان الله احسان مطرح کردم که وی بنا به کدام پرونده دستگیر شد، شما در کدام دادگاه او را محاکمه کردید و او را در کدام زندان، زندانی کرده بودید؟" وی خاطر نشان کرد که همه ما می دانیم که او، مهمان مقر فرماندهی ارتش پاکستان GHQ بوده است؛ چگونه آنها می توانند چنین تروریستی را به این راحتی آزاد کنند؟ دستگیری موقت احسان الله احسان برنامه ی از قبل تعیین شده ای بود که جنبش حفاظت از پشتون از بدو تاسیس در این رابطه سخن گفته است که شما (ارتش پاکستان) تروریست ها را بوجود آوردید، از آنها حفاظت می کنید و آنها را پرورش می دهید.

محسن داور در این سخنرانی خاطر نشان کرد که ارتش پاکستان با آزاد کردن احسان الله احسان، نظریه جنبش پشتون را در انظار بین الملل به اثبات رساند.

ارسال نظر

 
1