خبر فوری

 
 
ادامه تحصن هزاره های شیعه در کویته و مصاحبه خبری طاهر خان + کلیپ
کد خبر :22001013

20:37 1398/01/25


برچسب ها : انفجار, بمب, پاکستان, تحصن, تروریست, تروریسم, تظاهرات, کویته,

با ورود تحصن شیعیان هزار کویته پاکستان به روز سوم و با وجود بارش شدید باران در کویته، تظاهرات کنندگان همچنان به تحصن خود ادامه داده و از دولت و ارتش پاکستان خواستار درست و با جدیت انجام دادن اقدام ویژه مالی (نیشنل ایکشن پلان) بر خلاف تروریسم شدند.


به گزارش راز نيوز، با ورود تحصن شیعیان هزار کویته پاکستان به روز سوم و با وجود بارش شدید باران در کویته، تظاهرات کنندگان همچنان به تحصن خود ادامه داده و از دولت و ارتش پاکستان خواستار درست و با جدیت انجام دادن اقدام ویژه مالی (نیشنل ایکشن پلان) بر خلاف تروریسم شدند. تظاهرات کنندگان با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانعی در مسیر عبوری خودرو ها، جاده را مسدود کردند.
سید علی حیدر زیدی وزیر امنیتی پاکستان با حضور در منازل خانواده های جان باختگان و عرض تسلیت و همدردی، خاطر نشان کرد که دولت حزب تحریک انصاف PTI بدون درنظر گرفتن نژاد، قبیله یا گروه مذهبی، به طور جدی درحال بررسی انفجار رخ داده است. وی همچنین متعهد شد که دولت با انجام درست اقدام ملی، تروریست ها و عاملان حادثه را به سزای اعمالشان خواهد رساند.

طاهر خان رهبر تحصن شیعیان هزاره کویته پاکستان در مصاحبه خبری گفت : حملات تجربه تلخ 20‌ ساله ما هستند. باوجود آنکه مقامات ارشد سیاسی و نظامی درپی حملات گذشته به کویته آمده و متعهد شدند که مجددا چنین وقایعی انجام نخواهند شد، اما همچنان شاهد سوانح تلخ هستیم. دولت ایالتی را تغییر دادند و حتی حکومت نظامی آوردند، اما با وجود تمامی اقدامات دولت و ارتش، شاهد حملات تروریستی هستیم؛ که این امر نشان دهنده شکست دولت و ارتش در مقابل تروریسم است. با وجود حاضر شدن مقامات سیاسی و نظامی، این روند ادامه دارد، حال ما باید چه بگوییم و در مقابل چه کسی درخواست های خود را مطرح سازیم؟
روز گذشته نیز وزرای ایالتی من جمله وزیر داخلی و نصیب الله به اینجا آمده و خواستار پایان تحصن شدند. من به آنها گفتم که شما بلوچ هستید و با زبان خودتان بگویید و متعهد شوید که مجددا چنین اتفاقاتی رخ نخواهند داد، ما فورا به تحصن پایان خواهیم داد، اما وزرا مقابل همه عدم اختیار خود در موضوع را ابراز داشتند.
طاهر خان در ادامه مصاحبه با ابراز نارضایتی از کشور پاکستان، اظهار داشت که این نخستین دولتی در جهان است که قادر به حفاظت از جان، مال و آبروی شهروندان خود نیست. ما هیچ خواسته ای نداریم و تنها خواستار ارائه راه حلی در این رابطه از سوی مقامات مربوطه هستیم. جهان و ملت پاکستان می دانند که پشت پرده تروریسم و عملیات های تروریستی چه کسانی هستند. درصورتی که دولت و ارتش اعلام کنند که توانایی مبارزه با تروریسم را ندارند، برای این موضوع نیز راه حلی وجود دارد که باید درخواست کمک از ارتش بین المللی کنند. ما می‌دانیم که ضعیف هستیم، برای همین دشمن بی ظرفیت ما را هدف جنایات و ظلم خود قرار می‌دهد و مقابل ابر قدرت ها سر به سجده می گذارد، ما این را با چشمان خود دیده ایم.

وی درادامه خاطر نشان کرد که ما مطمئنیم که تاکنون هیچ ظالمی نتوانسته از مکافات عمل فرار کند و اینها نیز نمی توانند. تمامی این افراد فقیر و ضعیف با بر سر گرفتن قرآن بد دعا می کنند که بارالها، افرادی را که دستور چنین حملاتی را می دهند، افرادی که آن را اجرا می کنند و تمامی افرادی را که در مقابل ظالم سکوت می‌کنند و حقیقت را بیان نمی کنند را نابود بفرما. ما از انسان های آزاده و جوان مرد پاکستانی خواستار پیدا کردن راه حلی در این زمینه هستیم، گناه ما چیست؟ چرا ضعفا را تحت ظلم و قربانی حملات قرار می دهند ‌؟ حضار نیز در پایان مصاحبه از خبرگزاری خواستار پخش سخنان طاهر خان در رسانه شدند.

ارسال نظر

 
1