خبر فوری

 
 
ادامه تحصن شیعیان کراچی مقابل منزل رئیس جمهوری پاکستان در هفتمین روز خود
کد خبر :1753004122

16:05 1398/02/14


برچسب ها : افراد ربوده شده, شیعیان پاکستان,

تحصن شیعیان کراچی و خانواده های افراد ربوده شده شیعه مقابل منزل رئیس جمهوری پاکستان وارد هفتمین روز خود شده است.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز تحصن شیعیان کراچی و خانواده های افراد ربوده شده شیعه مقابل منزل رئیس جمهوری پاکستان وارد هفتمین روز خود شده است.

خانواده های افراد ربوده شده از یکشنبه هفته گذشته برای آزادی اعضای ذکور خانواده شان که توسط ماموران سازمان های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و ناپدید شده اند مقابل منزل دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان در منطقه جامعه محمد علی واقع در خیابان فیصل شهر کراچی به تحصن نشسته اند و تاکنون هزاران نفر از شیعیان کراچی از اقشار مختلف مردمی با حضور در محل تحصن همبستگی خود را با خانواده های اسرای در بند سرویس های اطلاعاتی پاکستان اعلام نمودند.

این تحصن که از هفته گذشته با حضور خانواده افراد ربوده شده و جمع اندکی از شیعیان آغاز گردید اکنون به محل تجمع شیعیان از گروه های مختلف تبدیل گشته و نشان دهنده مظهر و نماد وحدت ملت شیعه پاکستان می باشد و این نکته را اثبات نموده است که قدرت ملت تشیع تنها در گرو وحدت و اتحاد گروه های مختلف شیعه است.

تاکنون شخصیت های معروفی از علما و رهبران مذهبی از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید احمد اقبال رضوی عضو مجلس وحدت مسلمین، حجت الاسلام و المسلین میرزا یوسف حسین، حجت الاسلام و المسلین سید ناظر عباس تقوی عضو شورای علمای شیعه، حجت الاسلام و المسلین سید شهنشاه حسین نقوی، حجت الاسلام و المسلین عون محمد نقوی، حجت الاسلام و المسلین سید صادق رضا تقوی و چند تن دیگر از علماء در محل این تحصن حضور یافته اند.

تمامی این رهبران مذهبی در سخنرانی های خود با تاکید بر بی گناه بودن شیعیان ربوده شده توسط سرویس های اطلاعاتی، خواستار آزادی هرچه فوری تمامی افراد ربوده شده شدند و اعلام نمودند در صورتی که افراد در بند سرویس های اطلاعاتی بر اساس اتهام و یا جرم خاصی مورد بازداشت قرار گرفته اند با ارائه آنها در دادگاه ها و اثبات جرایمشان، آنها را محاکمه نمایند و اینگونه روش بازداشت و سپس ناپدید نمودن آنها تا سالهای متمادی روشی بسیار نادرست و برخلاف قوانین اساسی و مدنی کشور پاکستان می باشد.

همچنین این علما با اشاره به اتهام وارده از سوی سرویس های اطلاعاتی مبنی بر حضور این افراد در جنگ سوریه اعلام نمودند: جوانان ما به منظور دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حرم حضرت رقیه(س) در جنگ سوریه حاضر شده و جانفشانی نمودند.

رهبران شیعه همگی بر این موضوع تاکید نمودند که ما برای دفاع از مقدسات خود همواره حاضر به ایثار و فداکاری خواهیم بود و در این راه هیچگونه باکی از تهدیدات و بازداشت ها نخواهیم داشت.

علاوه بر علماء و رهبران مذهبی، مداحان اهل بیت(ع) از جمله فرحان علی وارث، عرفان حیدر، صفدر کلیم، شادمان رضا و دیگر هیئت های عزاداری با حضور در محل تحصن به ذکر اهل بیت(ع)، عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و سینه زنی پرداختند تا بتوانند با استعانت از درگاه خداوند متعال و عنایات اهل بیت اطهار(ع) موجب آزادی تمامی اسرای شیعه در بند سازمان های اطلاعاتی شوند.

ارسال نظر

 
1