خبر فوری

 
 
ادامه اقدامات ضد شیعه دولت پاکستان/ تشکیل پرونده قضایی علیه عزاداران حسینی روز اربعین در مراکز مختلف پلیس
کد خبر :833441470

16:25 1399/07/19


برچسب ها : اربعین حسینی, پلیس اسلام آباد, پلیس پنجاب, پلیس سند, دولت پاکستان, شیعه, شیعیان پاکستان, گروه تکفیری,

دولت پاکستان و دولت های تابع محلی ایالت های سند و پنجاب در ادامه اقدامات ضد شیعه خود، علیه عزاداران روز اربعین حسینی و مسئولان برگزاری راهپیمایی نمادین اربعین در مراکز مختلف پلیس با درج شکایت نامه، پرونده قضایی تشکیل داده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دولت پاکستان و دولت های تابع محلی ایالت های سند و پنجاب در ادامه اقدامات ضد شیعه خود، علیه عزاداران روز اربعین حسینی و مسئولان برگزاری راهپیمایی نمادین اربعین در مراکز مختلف پلیس با درج شکایت نامه، پرونده قضایی تشکیل داده اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، چندین مراکز پلیس در ایالت های سند و پنجاب به نمایندگی از حکومت علیه تمامی کسانی که در راهپیمایی روز اربعین شرکت نمودند، پرونده قضایی تشکیل داده است.

مراکز پلیس در مناطق مختلف شهر حیدرآباد سند همچون منطقه سخی پیر، خیابان حالی، بخش A و B در منطقه لطیف آباد، منطقه نسیم نگر و منطقه قاسم آباد به نمایندگی از دولت محلی علیه تمامی عزاداران حسینی و برگزار کنندگان پیاده روی نمادین در روز اربعین شکایت نامه ای را تنظیم نموده و آنان را تحت پیگرد قانونی قرار داده اند.

علاوه بر این مرکز پلیس منطقه عباس تاون کراچی نیز با درج شکایت نامه علیه علامه سید ناظر عباس تقوی رهبر شورای علمای شیعه در ایالت سند و دیگر علما و شخصیت های سرشناس شهر کراچی آنان را به جرم برگزاری و شرکت در راهپیمایی روز اربعین مورد پیگرد قانونی قرار داده است.

پلیس شهرهای مختلف ایالت سند همچون میرپور خاص، خیرپور، جامشورو، نواب شاه، سانگر، دادو و دیگر نقاط ایالت سند نیز به پیروی از دیگر مراکز پلیس در اقدامی تفرقه افکنانه تمامی مسئولان برگزاری راهپیمایی اربعین را مجرم شناخته و برای بازداشت آنان قرار قانونی صادر نموده است.

پلیس ایالت پنجاب در شهرهای سرگودا، توبه تیک سینگ، لیه نیز با عمل به سیاست های متعصبانه دولت مرکزی پاکستان علیه تمامی عزادران حسینی و شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین پرونده قضایی تشکیل داده و آنان را تحت پیگرد قانونی قرار داده اند.

علاوه بر این پلیس شهر اسلام آباد نیز علیه چندین انجمن و گروه شیعه از جمله مجلس وحدت مسلمین(MWM)، سازمان دانشجویان امامیه(ISO)، مختار فورس، عزاداران پاراچنار، جنبش بیداری، تیم حفاظتی حیدری و دیگر گروه های با درج شکایت نامه مسئولان این گروه ها را مورد پیگرد قانونی قرار داده است.

لازم به ذکر است پلیس ایالت پنجاب پیش از برگزاری راهپیمایی روز اربعین تهدید نموده بود که اسامی تمامی افراد شرکت کننده در این مراسم به ویژه اسامی مسئولان انجمن ها و هیئات حسینی را در فهرست افراد ممنوع الفعالیت موسوم به «فهرست چهارم» درج خواهد کرد.

اینگونه اقدامات از سوی دستگاه های حکومتی پاکستان در حالی صورت می گیرد که پیش از این گروه های تروریستی_تکفیری همچون سپاه صحابه که از سوی دولت به عنوان گروه های ممنوع الفعالیت اعلام شده اند، به راحتی با برگزاری تجمعات در شهرهای همچون کراچی و اسلام آباد برای گسترش آتش تفرقه میان شیعه و سنی تلاش نمودند و علیه شیعیان و علمای برجسته شیعه به سردادن شعار و ابراز کلمات نامناسب پرداختند.

ارسال نظر

 
1