خبر فوری

 
 
اخراج سفیر هند از پاکستان و تعلیق روابط تجاری با هند توسط دولت اسلام آباد
کد خبر :2107461442

08:48 1398/05/17


برچسب ها : پاکستان و هند, جامو و کشمیر, خط مرزی پاکستان و هند, مرز هند و پاکستان, کشمیر هند,

دولت پاکستان اعلام نمود روابط دیپلماتیک خود با هند را در سطح معاون سفیر کاهش خواهد داد و روابط تجاری میان دو کشور را نیز به حالت تعلیق درخواهد آورد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز در پی تشدید تنش ها میان اسلام آباد و دهلی نو، دولت پاکستان با فراخواندن نماینده خود در دهلی نو، به سفیر هند دستور هرچه فوری خاک پاکستان را ترک نماید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از تلاش هند برای تغییر وضعیت منطقه خودمختار کشمیر با پایان دادن به مواد 370 و 35 ای قانون اساسی و درپی آن اعلام حکومت نظامی در منطقه کشمیر، دولت پاکستان اعلام نمود روابط دیپلماتیک خود با هند را در سطح معاون سفیر کاهش خواهد داد و روابط تجاری میان دو کشور را نیز به حالت تعلیق در خواهد آورد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان ضمن تایید این خبر اظهار داشت: کاهش روابط دیپلماتیک بدین معناست که روابط دیپلماتیک با هند به سطح معاون سفیر تنزل پیدا خواهد کرد.

همچنین در نشست کمیته امنیت ملی پاکستان، اسلام آباد تصمیم گرفت ضمن مطرح نمودن مجدد موضوع کشمیر و اقدامات اخیر هند در شورای امنیت سازمان ملل، روابط دیپلماتیک با هند را محدود و روابط تجاری را نیز به حالت تعلیق درآورد.

در این نشست که سران بلندپایه کشوری و لشکری همچون وزرای امور خارجه، کشور، دفاع و رئیس سازمان اطلاعات پاکستان حضور داشتند، نخست وزیر پاکستان به منظور مقابله با هرگونه اقدام احتمالی هند، به تمامی قوای مسلح کشور دستور آماده باش را صادر کرد.

ارسال نظر

 
1