خبر فوری

 
اخراج بیش از 200 تبعه غیر مجاز پاکستانی توسط نیروهای مرزبانی ایران
کد خبر :1638810169

11:24 1400/04/07


برچسب ها : پاکستان و ایران و ترکیه, چاغی, مرز تفتان, مرز میرجاوه, مرزبانان ایرانی, مهاجران پاکستانی, نیروهای لیویز, نیروهای مرزبانی پاکستان,

نیروهای مرزبانی ایران تعداد 225 تبعه غیر مجاز پاکستانی را که از طریق مبادی غیرقانونی وارد ایران شده بودند را تحویل نیروهای لیویز پاکستان دادند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| نیروهای مرزبانی ایران تعداد 225 تبعه غیر مجاز پاکستانی را که از طریق مبادی غیرقانونی وارد ایران شده بودند را تحویل نیروهای لیویز پاکستان دادند.

طبق اعلام مقامات نیروهای مرزبانی لیویز، 225 نفر از شهروندان پاکستانی که از طرق غیر قانونی نسبت به ورود به خاک ایران مبادرت ورزیده بودند پس از بازداشت توسط پلیس و دیگر نیروهای مسلح ایران، از طریق نیروهای مرزبانی در مرز میرجاوه_تفتان واقع در شهرستان چاغی ایالت بلوچستان تحویل نیروهای لیویز شدند.

مقامات لیویز اعلام نمودند تمامی این افراد از طریق منطقه مرزی مند_بلو به صورت غیر قانونی وارد خاک ایران شده بودند، این افراد که از اهالی نقاط مختلف کشور می باشند توسط نیروهای لیویز پاکستان تحویل آژانس تحقیقات فدرال پاکستان شدند.

گفتنی است سالانه هزاران نفر از شهروندان پاکستانی با هدف مهاجرت به اروپا برای کسب فرصت های شغلی بهتر از طریق خاک ترکیه به صورت غیر قانونی وارد ایران می شوند، این افراد یا در همان بدو ورود به خاک ایران توسط نیروهای امنیتی ایران شناسایی و دستگیر شده و یا در استان های داخلی ایران و یا بعضا استان های هم مرز با کشور ترکیه بازداشت می شوند و پس از انتقال به منطقه مرزی پاکستان تحویل مقامات مرزبانی این کشور می شوند.

طبق گفته مقامات آژانس تحقیقات فدرال پاکستان، سالانه 20 الی 26 هزار شهروند پاکستانی که به صورت غیر قانونی وارد ایران شده اند، از سوی مقامات مرزی ایران تحویل پاکستان می شوند.

پاکستان و ایران دارای 900 کیلومتر مرز مشترک زمینی می باشند و بر اساس توافقنامه صورت گرفته میان دو کشور در سال 2014 میلادی اتباع دو کشور در صورت ورود غیر قانونی به خاک کشور مقابل توسط نیروهای مسلح بازداشت و تحویل کشور متبوع خود خواهند شد.

 

ارسال نظر

 
1