خبر فوری

 

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی را جهت آزاد سازی دارایی های مسدود شده افغانستان امضا کرد.

بر اساس فرمان اجرایی، 7 میلیارد دلار از اموال مسدود شده آزاد و به یک حساب تلفیقی واریز خواهد شد همچنین نیمی از 7 میلیارد دلار اموال مسدود شده افغانستان برای قربانیان 11 سپتامبر در نظر گرفته شده است.

به گفته کاخ سفید، ایالات متحده آمریکا در ماه های آینده یک صندوق امانی ایجاد خواهد کرد تا 3.5 میلیارد از این مبلغ را برای کمک به مردم افغانستان استفاده کند و 3.5 میلیارد باقی مانده به قربانیان 11 سپتامبر اختصاص داده شده و در آمریکا باقی خواهد ماند.

به گفته مقامات آمریکا، هدف از این طرح، کمک و امداد رسانی به افغانستان می باشد همچنین در مورد پروژه های مالی مسدود شده افغانستان با متحدان و شرکا گفتگو و بررسی صورت گرفت.

به گفته منابع، این 7 میلیارد دلار دارایی های مسدود شده افغانستان، مقدار کمک های ارائه شده توسط آمریکایی ها و سایر کمک کنندگان در طول دو دهه است.

لازم به ذکر است که این 7 میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی افغانستان سپرده در بانک مرکزی آمریکا می باشد که پس از سرنگونی دولت اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان توسط آمریکا مسدود گردید.

در همین حال، حکومت طالبان افغانستان خواستار آزادی دارایی های بلوکه شده افغانستان از ایالات متحده شده بود و اعتراضات گسترده ای نیز در این زمینه در افغانستان صورت گرفت.

 

ارسال نظر

 
1