خبر فوری

 
 
اختر مینگل: نمی توان نقش سازمان های امنیتی پاکستان در قتل کریمه بلوچ را انکار نمود
کد خبر :780879667

16:59 1399/10/09


برچسب ها : اختر مینگل, حزب ملی بلوچستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, کریمه بلوچ,

سردار اختر جان مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان ابراز داشت: نمی توان نقش سازمان های امنیتی پاکستان در قتل کریمه بلوچ را انکار نمود.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سردار اختر جان مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان ابراز داشت: نمی توان نقش سازمان های امنیتی پاکستان در قتل کریمه بلوچ را انکار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سردار اختر جان مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان(BNP) طی سخنانی در مراسم سیزدهمین سالروز ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان در منطقه گری خدابخش سند گفت: بی نظیر در زمان یک دیکتاتور به عرصه سیاست وارد شد و در زمان حکمرانی دیکتاتوری دیگر به شهادت رسید.

وی افزود: بی نظیر بوتو برای اجرای جمهوریت و برپایی آزادی در پاکستان تلاش ها زیادی نمود و در این مسیر از جان فشانی و ایثار دریغ نکرد.

اختر مینگل با انتقاد از اقدامات ارتش و دستگاه های امنیتی پاکستان علیه شهروندان بی گناه و بی دفاع ابراز داشت: خانه های مردم ویران شده است، سرزمینشان غصب شده و مادران و دختران این سرزمین همسران و پدرانشان را از دست داده اند، آیا همه این اقدامات توسط ارتش هند صورت گرفته است؟! آیا بالگردهای نظامی که مردمان بلوچ را به خاک و خون کشیده و خانه هایشان را ویران کرده اند از کشور همسایه ایران آمده اند؟!

وی ادامه داد: مسئله افراد ربوده شده در سند نیز همانند بلوچستان به معضلی جدی تبدیل شده است و هیچ روستایی نیست که فردی از اهالی آن ربوده نشده باشد.

رئیس حزب ملی بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرگ مشکوک کریمه بلوچ در کانادا خاطرنشان کرد: سازمان های اطلاعاتی پاکستان پس از ربودن کریمه بلوچ، وی را به قتل رساندند.

وی گفت: پرویز مشرف دیکتاتور اسبق پاکستان در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرده بود که ما می توانیم مخالفان خود را در خارج از مرزها به قتل برسانیم و درست همان ادعاها در حال به حقیقت پیوستن است، آنها(سازمان های اطلاعاتی پاکستان) می گویند که مرگ کریمه بر اثر خودکشی بوده است، اما وی دختری شجاع و بی باک بود، کسی که با شما به مقابله پرداخت هیچگاه نمی تواند دست به خودکشی بزند.

سردار اختر مینگل تصریح کرد: ما برخی اوقات این افراد را موجودات فضایی و برخی اوقات نیز فرشته خطاب می کنیم اما نام جدید آنها موجودات شیطانی است.

ارسال نظر

 
1