خبر فوری

 
 
اختر مینگل:مشکل بلوچستان با سی پیک حل نخواهد شد/دولت برای بازیابی افراد ناپدید شده هیچ اقدامی انجام نداده است
کد خبر :1398520812

15:56 1397/09/07


برچسب ها : اختر مینگل, افراد ربوده شده, بلوچستان, کویته,

مشکل بلوچستان با ایجاد و سقوط دولت،ساخت سد و یا سی پیک حل نخواهد شد،بلکه مشکل بلوچستان سیاسی است و باید از طریق سیاسی حل گردد،دولت پاکستان تاکنون هیچ اقدامی برای یافتن افراد ناپدید شده انجام نداده است و ما هیچ پاسخ مناسبی از سوی دولت در این باره دریافت نکرده ایم.


 

کویته:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دیلی آزاد کویته،سردار اختر مینگل نماینده حزب ملی بلوچستان گفت:مشکل بلوچستان با ایجاد و سقوط دولت،ساخت سد و یا سی پیک حل نخواهد شد،بلکه مشکل بلوچستان سیاسی است و باید از طریق سیاسی حل گردد،دولت پاکستان تاکنون هیچ اقدامی برای یافتن افراد ناپدید شده انجام نداده است و ما هیچ پاسخ مناسبی از سوی دولت در این باره دریافت نکرده ایم.

افراد بر سر اقتدار در دولت محلی بلوچستان تنها برای حکمرانی آمده اند،آنان عاشق قدرت گرایی و ریاست هستند و افرادی که چنین سیاستمدارانی را بر سر کار آورده اند آنان را برای حکمرانی انتخاب کرده اند و نه برای حل مشکلات.

وی که در کمپ اعتراضی خانواده های افراد ربوده شده در کویته حاضر شده بود در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت:من نمیدانم چگونه سخنان خود را آغاز نمایم،خانواده های افراد ربوده شده در سرمای شدید به دنبال یافتن عزیزانشان چه درد و اذیتی را تحمل میکنند و چنانچه دولت های محلی و مرکزی قادر به درک این شرایط باشند،این یک مشکل بسیار اساسی است،اما متاسفانه کسی این مشکل بزرگ را درک نمیکند.

وی گفت:من برای حل مشکلات نیامده ام،اما این مردم از شهروندان پاکستان هستند که برای یافتن خبری از پدر،برادر و فرزند خود به اعتراض پرداخته اند،اگر دولت قادر به فراهم نمودن خواسته های این افراد نیست،پس مجوز حضور در منصب ریاست را ندارد.

اختر مینگل گفت: ما به کمپ اعتراضی آمده ایم تا درخواست این افراد را به دادگاه عالی ارائه داده و پیگیری نمائیم،خانواده های افراد ربوده شده با فروش وسایل منزل خود،در دادگاه عالی حضور پیدا کردند اما با این وجود نتیجه ای حاصل نشد.

وی گفت:احزاب سیاسی برای براندازی یک دولت دست به راهپیمایی طولانی میزنند اما قدیر بلوچ برای یافتن افراد ربوده شده اقدام به راه اندازی راهپیمایی اعتراضی از کویته تا کراچی و از کراچی تا اسلام آباد نمود اما پس از ورود به اسلام آباد،هیچکس آنان را تحویل نگرفت.

وی افزود:حزب ملی بلوچستان برای یافتن افراد ربوده شده در تمامی راهپیمایی های و کمپ های اعتراضی حضور پیدا کرده است،زمانی که دولت تشکیل گردید و احزاب سیاسی لیست افراد نامزد برای تصدی وزارت خانه ها و دیگر منصب ها را ارائه دادند،ما بدون هیچ طمعی لیست افراد ربوده شده را به دولت ارائه دادیم اما تاکنون دولت هیچ پاسخ مناسبی در این باره نداده است،علاوه بر لیست ارائه شده از سوی ما،موضوعات مهم بسیاری نیز وجود دارد اما موضوع ربوده شدن افراد حل و فصل نگردیده است.

مشکل بلوچستان با ایجاد و سقوط دولت،ساخت سد و یا سی پیک حل نخواهد شد،بلکه مشکل بلوچستان سیاسی است و باید از طریق سیاسی حل گردد،دولت پاکستان تاکنون هیچ اقدامی برای یافتن افراد ناپدید شده انجام نداده است و ما هیچ پاسخ مناسبی از سوی دولت در این باره دریافت نکرده ایم.

ارسال نظر

 
1