خبر فوری

 
 
اختر مینگل: اتهام پاکستان به ایران در خصوص حادثه اورماره قابل درک نیست
کد خبر :911522742

19:40 1398/02/04


برچسب ها : اختر مینگل, ایران, پاکستان, حزب ملی بلوچستان, مجلس ملی پاکستان,

اختر جان مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان در مجلس ملی پاکستان در پاسخ به اتهامات شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان علیه ایران اظهار کرد اتهامات وی به ایران در خصوص حادثه اورماره قابل درک نیست.


 

به گزارش راز نیوز، اختر جان مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان در مجلس ملی پاکستان در پاسخ به اتهامات شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان علیه ایران اظهار کرد اتهامات وی به ایران در خصوص حادثه اورماره قابل درک نیست. در منطقه ای که افراد نظامی کشته شدند بیش از 50 پاسگاه نیروهای امنیتی وجود دارد چگونه افراد مسلح پس از حمله، حدود 400 کیلومتر فاصله تا مرز ایران را طی کرده اند؟ وی همچنین این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد مردم جامعه هزاره با وجود حصار امنیتی مورد حمله های تروریستی قرار می گیرند. تا حدی که این افراد برای خرید وسایل روزمره خود در حصار امنیتی به مناطق مختلف شهر تردد می کنند.

وی در ادامه افزود تنها کشور همسایه ای که با پاکستان روابط دوستانه و دیرینه دارد ایران است، پاکستان با این اتهامات بهترین همسایه خود را رنجانده است. چگونه افراد مسلح حدود 400 کیلومتر فاصله و با وجود بیش از 50 ایست بازرسی به منطقه اورماره رسیدند و طبق اطلاعات به دست آمده افراد مسلح حدود نیم ساعت در محل حادثه حضور داشتند و پس از آن به راحتی توانستند محل حادثه را ترک کرده و مسیر 400 کیلومتری را برگردند، این اتهامات پاکستان علیه ایران قابل درک نیست.

وی در آخر از دولت خواست تا از اجساد کشف شده در شهر کویته و مناطق مختلف بلوچستان نیز آزمایش دی ان ای انجام دهد. اختر مینگل افزود، دولت پاکستان برای انجام آزمایشات دی ان ای گروهای مختلفی را به سریلانکا ارسال کرده است آیا دولت پاکستان توان ارسال یک تیم برای انجام آزمایشات دی ان ای به بلوچستان را ندارد؟

ارسال نظر

 
1