خبر فوری

 
 
احضار کمیساریای عالی هند به وزارت خارجه پاکستان برای سومین مرتبه طی دو هفته اخیر
کد خبر :698764857

11:39 1398/05/09


برچسب ها : ارتش هند, پاکستان و هند, مرز هند و پاکستان,

وزارت خارجه پاکستان، در ادامه نقض پی در پی پیمان آتش بس توسط نیروهای مرزبانی هند در خطوط مرزی مشترک دو کشور، بار دیگر کمیساریای عالی هند در اسلام آباد را احضار نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز وزارت خارجه پاکستان، در ادامه نقض پی در پی پیمان آتش بس توسط نیروهای مرزبانی هند در خطوط مرزی مشترک دو کشور، بار دیگر کمیساریای عالی هند در اسلام آباد را احضار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده وزارت خارجه پاکستان با احضار کمیساریای عالی هند اعتراض دولت خود نسبت به نقض پی در پی آتش بس و جان باختن شهروندان پاکستانی در اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی هند را به وی اعلام نمود.

دکتر محمد فیصل مسئول منطقه جنوب آسیای وزارت خارجه پاکستان با ارائه نامه اعتراضی وزارت خارجه به کمیساریای عالی هند خطاب به وی ابراز داشت: نیروهای مرزبانی ارتش هند با نقض پی در پی پیمان آتش بس، شهروندان مرزنشین و مناطق شهری در خاک پاکستان را هدف قرار دادند و ظرف 2 سال اخیر تعداد 1970 مرتبه اقدام به گشودن آتش علیه خاک پاکستان و نقض آتش بس کرده اند.

لازم به ذکر است نیروهای مرزبانی ارتش هند روز گذشته و برای بار سوم طی دو هفته اخیر اقدام به گشودن آتش به سوی مناطق شهری پاکستان از جمله بخش های جورا، لیپا، شاه کوت و شارده نمودند که در اثر آن یک زن از اهالی مناطق مرزی جان باخت و 9 تن دیگر نیز زخمی شدند.

ارسال نظر

 
1