خبر فوری

 
 
احضار کاردار کمیسیون عالی هند به وزارت امور خارجه پاکستان
کد خبر :125415906

10:12 1399/09/30


برچسب ها : ارتش هند, خط کنترل مرزی, سازمان ملل متحد, نقض آتش بس, وزارت امور خارجه پاکستان, کمیسیون عالی هند,

در پی نقض پیمان آتش بس از سوی مرزبانان هندی و هدف قرار دادن خودروهای متعلق به سازمان ملل متحد در خط کنترل مرزی کشمیر، کاردار کمیسیون عالی هند به وزارت امور خارجه پاکستان فراخوانده شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی نقض پیمان آتش بس از سوی مرزبانان هندی و هدف قرار دادن خودروهای متعلق به سازمان ملل متحد در خط کنترل مرزی کشمیر، کاردار کمیسیون عالی هند به وزارت امور خارجه پاکستان فراخوانده شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت امور خارجه پاکستان با احضار کاردار کمیسیون عالی هند در اسلام آباد مراتب اعتراض شدید خود نسبت به اقدامات تجاوزگرانه مرزبانان هندی را به وی ابلاغ و خواستار توقف فوری اینگونه اقدامات از سوی نیروهای هندی شد.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد نیروهای مرزبانی ارتش هند به صورت عامدانه خودروهای متعلق به سازمان ملل متحد را نشانه گرفته اند، زیرا خودروهای متعلق به سازمان ملل متحد با توجه به رنگ آمیزی خاص و پرچم مخصوص خود به راحتی قابل شناسایی هستند.

لازم به ذکر است روز گذشته نیروهای مرزبانی ارتش هند خودروهای متعلق به سازمان ملل متحد را در بخش چری کوت واقع در خط کنترل مرزی کشمیر هدف تیراندازی قرار دادند که خوشبختانه دو کارشناس سازمان ملل متحد از این حادثه جان سالم به در برده و تنها خودروی مذکور دچار آسیب شد.

 

ارسال نظر

 
1