خبر فوری

 
احضار کاردار سفارت هند در اسلام آباد در اعتراض به تیراندازی نیروهای مرزبانی هند به سوی خاک پاکستان
کد خبر :1415823262

12:32 1398/01/15


برچسب ها : خط مرزی پاکستان و هند, سفارت هند, مرز هند و پاکستان, وزارت امور خارجه,

وزرات خارجه پاکستان در اعتراض به اقدام نیروهای مرزبانی ارتش هند و تیراندازی به سوی خطوط مرزی پاکستان، کاردار سفارت هند در اسلام آباد را فراخواند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، وزرات خارجه پاکستان در اعتراض به اقدام نیروهای مرزبانی ارتش هند و تیراندازی به سوی خطوط مرزی پاکستان، کاردار سفارت هند در اسلام آباد را فراخواند.

بر اساس اعلام دکتر محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، با احضار کاردار سفارت هند در پاکستان مراتب اعتراض اسلام آباد در خصوص تیراندازی نیروهای مرزبانی هند به سمت خطوط مرزی به وی اعلام گردید.

وی افزود: نیروهای مرزبانی هند به طور مداوم مناطق شهری و خطوط مرزی مشترک را هدف تیراندازی قرار دادند و بر اثر تیراندازی هند در 12 و 13 فروردین، چهار تن از نیروهای مرزبانی ما جان باختند، نیروهای مرزبانی هند یک اتوبوس حامل مردم محلی را نیز هدف قرار دادند.

دکتر محمد فیصل خاطر نشان کرد: هند از سال 2017 به طور مداوم پیمان آتش بس را نقض کرده است، این قبیل از اقدامات هند برای امنیت منطقه خطر آفرین خواهد بود.

لازم به ذکر است بر اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی ارتش هند در 12 فروردین در بخش رکشکری منطقه راولا کوت، 4 تن از نیروهای مرزبانی به نام های استوار محمد ریاض، گروهبان عزیزالله و سرباز شاهد منصب جان باختند.

همچنین در تیراندازی روز بعد در بخش رته کوتی خطوط مرزی مشترک نیز یک جوان 18 ساله کشته و 3 تن دیگر نیز زخمی شدند.

ارسال نظر

 
1