خبر فوری

 
 
احضار کاردار ارشد سفارت هند به وزارت امور خارجه پاکستان در پی نقض پیمان آتش بس
کد خبر :2058437441

09:31 1398/12/08


برچسب ها : خط مرزی پاکستان و هند, سفارت هند, نقض آتش بس, وزارت امور خارجه پاکستان, کاردار سفارت هند,

در پی نقض پیمان آتش بس از سوی نیروهای مرزبانی ارتش هند، وزارت امور خارجه پاکستان کاردار ارشد سفارت این کشور را احضار و مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به این اقدام مرزبانان هندی به کاردار سفارت هند اعلام نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی نقض پیمان آتش بس از سوی نیروهای مرزبانی ارتش هند، وزارت امور خارجه پاکستان کاردار ارشد سفارت این کشور را احضار و مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به این اقدام مرزبانان هندی به کاردار سفارت هند اعلام نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی تیراندازی نیروهای مرزبانی ارتش هند در بخش نیزا پیر واقع در خاک پاکستان یک فرد 40 ساله به نام محمد بشیر از اهالی روستای مندهار مجروح گردید.

وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه با احضار کاردار ارشد سفارت هند در اسلام آباد ضمن محکوم نمودن این اقدام نیروهای مرزبانی ارتش هند اعتراض شدید دولت پاکستان را به این اقدام اعلام داشت.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است نیروهای مرزبانی ارتش هند از سال 2017 میلادی همواره مرتکب نقض پیمان آتش بس و تیراندازی به سوی مناطق مرزی خاک پاکستان شده اند و تاکنون 1970 مرتبه اقدام به نقض پیمان آتش بس در خطوط مرزی مشترک نموده اند.

وزارت امور خارجه پاکستان هشدار داد هدف قرار دادن عامدانه مناطق مسکونی واقع در خطوط مرزی بر خلاف قوانین بین المللی و حقوق بشر است، ادامه این اقدامات می تواند امنیت و ثبات منطقه و بین الملل را تحت تاثیر قرار دهد.

در این بیانیه از دولت دهلی نو خواسته شده است ضمن احترام به پیمان سال 2003 آتش بس تحقیقات لازم در خصوص نقض این پیمان را آغاز نماید و ایجاد امنیت و ثبات در خطوط مرزی مشترک را اجرایی نماید.

 

ارسال نظر

 
1