خبر فوری

 
 
احضار نخست وزیر پاکستان در دادگاه علی اسلام آباد برای مشخص کردن وضعیت افراد ربوده شده
کد خبر :1652639222

15:47 1401/06/18


برچسب ها : اسلام آباد, افراد ربوده شده, پرونده, پنجاب, دادگاه عالی پاکستان, شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دادگاه عالی اسلام آباد برای مشخص کردن وضعیت افراد ربوده شده احضار شد. وی در در این دادگاه قول داد برای حل مسئله افراد ربوده شده اقدام کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دادگاه عالی اسلام آباد برای مشخص کردن وضعیت افراد ربوده شده احضار شد. وی در در این دادگاه قول داد برای حل مسئله افراد ربوده شده اقدام کند.

قاضی ارشد دادگاه اسلام آباد به نخست وزیر این کشور تذکراتی داد و گفت که دولت موظف است که این مسئله را حل کند. بازداشتگاه هایی ایجاد شده که مردم از آن نجات یافته اند.

پرونده مربوط به افراد ربوده شده به ریاست قاضی اطهر من الله قاضی ارشد دادگاه عالی اسلام آباد در این دادگاه قرائت و نخست وزیر پاکستان در این دادگاه حاضر شد.

قاضی اطهر من الله در این دادگاه با اشاره به مدت زمان زیاد رسیدگی به پرونده افراد ربوده شده و نتیجه بخش نبودن اقدامات دولت پاکستان در این مدت، از نخست وزیر پاکستان خواست که با اجرای قانون اساسی پاکستان به طور کامل، مسئله افراد ربوده شده را حل کند.

نخست وزیر پاکستان نیز در دادگاه اعلام کرد: وظیفه من حضور در دادگاه بود و با وجود اینکه باید با دبیر کل سازمان ملل دیدار داشتم در دادگاه حاضر شدم. من در حل مسئله افراد ربوده شده از انجام هیچ اقدامی کوتاهی نخواهم کرد. من در مقابل مردم و خدا مسئول و پاسخگو هستم.

وی افزود: با تجربه 2 بار زندان رفتن در طول 4 سال و سختی هایی که خانواده ام متحمل شدند درد خانواده افراد ربوده شده را درک می کنم. تاکنون 6 نشست کمییته افراد ربوده شده تشکیل شده است و گزارش هر نشست از این کمیته را برای دادگاه ارسال خواهم کرد. این گزارش مبتنی بر واقعیت ها خواهد بود.

دادگاه عالی اسلام آباد درخواست سناتور نذیر اعظم تارر برای دادن 2 ماه فرصت برای انجام اقداماتی به منظور حل مسئله افراد ربوده شده را پذیرفت. بنابراین رسیدگی به پرونده افراد ربوده شده به تاریخ 14 نوامبر ( 23 آبان ) موکول شد.

ارسال نظر

 
1