خبر فوری

 
 
احضار فرد تهدید کننده به مرگ قاضی فائز عیسی به دادگاه
کد خبر :525908090

16:22 1399/04/07


برچسب ها : ارتش پاکستان, دادگاه,

افتخار الدین میرزا فردی که چند روز گذشته قاضی فائز عیسی را تهدید به مرگ کرده بود، برای رسیدگی به پرونده به دادگاه احضار شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دیوان عالی کشور حجت الاسلام افتخار الدین میرزا و رئیس آژانس تحقیقات فدرال را به منظور رسیدگی به پرونده ویدیوی تهدید به قتل قاضی فائز عیسی قاضی دیوان عالی کشور از سوی افتخار الدین میرزا را احضار کرد. از طرفی وکیل آقای افتخار الدین ابراز داشت که موکل وی خواستار عذر خواهی بی قید و شرط است.

وکیل متهم با حضور در دادگاه از دستگیری موکل خود توسط نیروی پلیس در محوطه دادگاه خبر داد و گفت: موکل من با اراده و اختیار خود به دادگاه آمده بود که در محوطه بیرونی توسط نیروی پلیس دستگیر شده است. رئیس دادگستری پرسید که پلیس چرا وی را دستگیر کرده است، آقای افتخار الدین را صدا بزنید.

گفتنی است پس از درخواست درج شکایت از سوی همسر قاضی فائز عیسی از پلیس علیه افتخار الدین میرزا به علت پیام ویدیویی تهدید آمیز، نیروی پلیس پس از درج شکایت طبق قانون جرائم سایبری، پرونده را برای بررسی بیشتر به آژانس تحقیقات فدرال FIA ارسال کرد. پس از آن، گلزار احمد قاضی دیوان عالی کشور این پرونده را مورد پیگرد قرار داد. نخستین جلسه این پیگرد روز جمعه توسط تیم دو نفره قضات به رهبری قاضی گلزار احمد برگزار شد. در ابتدای دادرسی، دادستان در پاسخ به سوال قاضی ارشد دیوان عالی که چه اتفاقی دارد رخ می دهد؟ گفت: بله، من نیز ویدیو را مشاهده کرده ام. پس از پیگیری همسر قاضی فائز عیسی، پلیس پرونده را به اف آی ای رجوع داده است.

قاضی ارشد دیوان عالی گفت: اف آی ای هیچ کاری نمی کند، درحالی که قبل از این نیز پرونده هایی از قضات نزد آن بوده و هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

قاضی اعجاز الحسن نیز طی این دادرسی 10 دقیقه ای گفت: در این ویدیو، یکی از  نهاد های کشور مورد تهدید قرار داده  گرفته و اسم قاضی نیز با لحنی تمسخر آمیز یاد شده است. چرا نهاد های دولتی پیگرد این مسئله را به تاخیر انداخته اند؟ دادستان به دیوان عالی اطلاع داد که هیچ مکانیسمی برای نظارت بر همه چیز وجود ندارد و رسانه های اجتماعی مملو از این نوع مطالب هستند، اما اکنون آژانس تحقیقات فدرال اف آی ای عملیاتی را تحت جرم الکترونیکی آغاز کرده است.

شایان ذکر است دو وکیل به نمایندگی از افتخار الدین میرزا در جلسه دادرسی حضور یافته و اطلاع رسانی کردند که موکل آنها توسط نیروی پلیس در محوطه دادگاه دستگیر شده است. دیوان عالی طی ابلاغیه ای خواستار حاضر شدن متهم و رئیس اف آی ای تا 2 ژوئیه شد.

افتخار الدین پس از آزاد شدن از بازداشت به مدت زمان محدود توسط نیروی پلیس در محوطه دادگاه، به بخش جرائم سایبری آژانس تحقیقات فدرال گفت: این ویدیوی جنجالی که منتشر شده است سخنان من در نشست خصوصی بوده و هدف از این سخنان نیز نه ساخت ویدیو و نه تهدید کسی بوده، بلکه به عنوان تحلیل و سخنانی در جمع خصوصی مطرح شده است. یکی از اشخاص این ویدیو را گرفته و با تغییر موضوع آن، از صحبت های من سوء استفاده کرده است. من در دادرسی بعدی با ثبت اعترافات خود، عذر خواهی بی قید و شرط خواهم کرد.

ناگفته نماند حجت الاسلام افتخار الدین میرزا در پیام ویدیویی گفته بود: هرکس که مرتکب فساد مالی شود را در مرکز شهر به ضرب گلوله او را بکشید، حال چه می خواهد او قاضی فائز عیسی قاضی دیوان عالی کشور باشد یا نواز شریف (رهبر حزب مسلم لیگ ن) و یا آصف علی زرداری (رهبر حزب مردمی PPP). وی افزود: دولت چین افراد مرتبط در اختلاس و فساد مالی را بوسیله شلیک جوخه ها، آنها را اعدام می کرد. ما نیز با اتخاذ فرمول چین، نواز شریف نخست وزیر پیشین، آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق یا هرکس دیگری را مقابل چنین تیم هایی قرار دهیم تا در مرکز شهر هدف گلوله قرار گرفته و اعدام شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد. وی در پیام ویدیویی خطاب به ارتش پاکستان نیز گفت: اگر می خواهید کشور را نجات دهید، باید دادگاه های پاکستان را سر و سامان بخشید.

 

حجت الاسلام افتخار الدین میرزا کیست؟

حجت الاسلام افتخار الدین میرزا که هم اکنون امام جماعت مسجد مورگه است، در سال 1979 میلادی خلبان نیروی هوایی ارتش پاکستان بود. وی به همراه هیئت 14 نفره ای که برای دیدار با امام خمینی (ره) عازم ایران شده بودند، برای دیدار با این شخصیت والا مقام وارد ایران شده و در ظاهر تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت. وی که در آن زمان وابسته به گروه قادیانی بود، پس از تغییر مذهب خود به شیعه، وارد حوزه علمیه در ایران شد و هم اکنون امام جماعت مسجدی در مورگه است که این مسجد توسط یکی از ژنرال های ارتش پاکستان ساخته شده است. طبق گفته منابع، افتخار الدین در این مسجد به منظور جلب رضایت ژنرال و سرهنگ های ارتش پاکستان، سخنرانی هایی ضد افراد و احزاب مخالف دولت و ارتش پاکستان انجام می دهد که این سخنرانی وی نیز در همین راستا انجام شده است. هرچند فساد مالی در ارتش پاکستان دست کمی از دولت مردمی ندارد، اما او برای خشنودی مقامات ارتش در عوض از ایراد سخنرانی های انسان ساز در راستای اهداف دین اسلام، تنها مصمم به ایراد سخنرانی علیه احزاب و گروه های مخالف ارتش است.

 

بخوانید: تهدید به مرگ پس از شکست در پرونده سازی علیه قاضی فائز عیسی از سوی برخی عناصر قدرتمند پاکستان

ارسال نظر

 
1