خبر فوری

 
احضار سفیر آمریکا و واکنش تند عمران خان در پی اظهارات جو بایدن
کد خبر :1667611823

20:15 1401/07/23


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, جو بایدن, دونالد بلوم, رئیس جمهور آمریکا, رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان, سفیر آمریکا در پاکستان, عمران خان, نخست وزیر سابق پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

در پی سخنان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخصوص اینکه پاکستان با داشتن برنامه هسته ای نامنظم، تهدیدی جهانی است، برخی از مقامات این کشور علیه این اظهارات موضع گرفتند.


 

پنجاب: به گزارش راز نیوز | در پی سخنان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخصوص اینکه پاکستان با داشتن برنامه هسته ای نامنظم، تهدیدی جهانی است، برخی از مقامات این کشور علیه این اظهارات موضع گرفته و بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان جهت شفاف سازی بیانات بی اساس جو بایدن، دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا را برای پاسخگویی به دفتر وزرات خارجه فرا خواند.

در ادامه، سفیر آمریکا از موضع پاکستان علیه اظهارات جو بایدن و وضعیت ثبات در برنامه هسته ای پاکستان، مطلع گردید و از ایشان خواسته شد تا این اظهارات را مورد بررسی و شفاف سازی قرار دهد.

در همین حال، بلاول بوتو زرداری در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهارات رئیس جمهور آمریکا را تعجب برانگیز خواند و گفت: دارایی های هسته ای ما ایمن و مطابق با تمام قوانین بین المللی است و ما معتقدیم که چنین اظهاراتی تاثیر منفی بر روابط دیپلماتیک پاکستان و آمریکا نخواهد گذاشت بلکه ما به گفتگو با آمریکا در جهت تقویت روابط ادامه خواهیم داد.

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس حزب تحریک انصاف نیز در پی سخنان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا واکنش تندی صفحه مجازی خود نشان داد.

وی بیان کرد: من دو سوال از جو بایدن دارم، اول اینکه چه زمانی پاکستان پس از دستیابی به قدرت هسته ای، در سطح جهانی از خود تجاوز نشان داده است؟ و سوال دوم این است که شما چه اطلاعاتی در مورد سلاح های هسته ای پاکستان دارید؟

وی سخنان خود را با پرسش سوال از جو بایدن آغاز کرد و گفت: به عنوان نخست وزیر سابق، می دانم که پاکستان امن ترین سیستم فرماندهی و کنترل هسته ای را دارد.

وی افزود: بزرگترین نگرانی من این است که دولت فعلی به طور کامل امنیت ملی ما را به خطر می اندازد و ما را به سمت ویرانی اقتصادی سوق داده و به جنایتکاران، مجوز غارت کشور را از طریق فرمان آشتی ملی (NRO) می دهد.

وی با بیان اینکه دولت فعلی شهباز شریف تمام رکوردهای بی کفایتی را شکسته است گفت: اظهارات بایدن نشان دهنده شکست کامل سیاست خارجی دولت وارداتی و ادعای احیای روابط با آمریکا است و آیا چنین اظهاراتی از سوی بایدن، بازنشانی روابط با آمریکاست؟

ارسال نظر

 
1