خبر فوری

 
احضار سفیر آمریکا در اسلام آباد از سوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ
کد خبر :548884270

15:30 1397/08/29


برچسب ها : آمریکا, اسلام آباد, تهمینه جنجوعه, دونالد ترامپ, وزارت امور خارجه پاکستان,

پاکستان نقش بسیار اساسی در مبارزه با القاعده داشته است و با توجه به اقدامات وسیع پاکستان،چنین ابراز سخنانی غیر قابل قبول است.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،دفتر وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر ضد پاکستانی ترامپ،سفیرآمریکا در اسلام آباد را احضار و مراتب اعتراض دولت پاکستان را به وی اعلام نمود.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت خارجه پاکستان،تهمینه جنجوعه معاون وزیر امور خارجه نامه اعتراضی دولت پاکستان را تحویل پال جونز سفیر آمریکا در اسلام آباد داد.

در این نامه ارائه شده به سفیر آمریکا،مراتب اعتراض شدید دولت پاکستان به اظهارات و اتهام زنی های دونالد ترامپ علیه پاکستان اعلام شده است.

طبق گفته سخنگوی وزارت خارجه،دولت پاکستان در این نامه اعتراضی با ابراز تاسف نسبت به سخنان دونالد ترامپ در خصوص پاکستان اظهار داشت:پاکستان نقش بسیار اساسی در مبارزه با القاعده داشته است و با توجه به اقدامات وسیع پاکستان،چنین ابراز سخنانی غیر قابل قبول است.

تهمینه جنجوعه در دیدار با سفیر آمریکا اظهار داشت:پاکستان در جنگ علیه تروریسم هزینه بسیار سنگینی را پرداخت نموده است و تلاش های ما در پاکسازی منطقه از شر تروریسم و خاتمه بخشیدن آن،بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت:آمریکا نباید فراموش کند که سرکرده القاعده با کمک های پاکستان بازداشت و یا کشته شده است و آمریکا بارها نسبت به تلاش های پاکستان در بازداشت سرکرده القاعده اعتراف نموده است.

تهمینه جنجوعه در ادامه سخنان خود به سفیر آمریکا گفت:پاکستان مسیرهای زمینی،هوایی و دریایی خود را برای جنگ آمریکا در افغانستان فراهم نموده است و پاکستان با همکاری کشورهای منطقه به دنبال خاتمه بخشیدن به جنگ افغانستان از طریق توافق است و اتهام زنی های آمریکا،این تلاش ها و اقدامات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

لازم بذکر است دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در گفتگوی اخیر خود با خبرگزاری فاکس نیوز گفت:پاکستان،اسامه بن لادن رهبر القاعده را نزد خود نگاه داشته بود.

وی گفت:هرکسی در پاکستان میدانست که وی(اسامه بن لادن) در نزدیکی یک پایگاه نظامی سکونت داشت،ما سالانه 1.3 میلیارد دلار به عنوان کمک به پاکستان میدهیم و اکنون من این کمک را متوقف نموده ام زیرا پاکستان برای ما کاری انجام نداده است.

ترامپ در ادامه افزود:پاکستان،مقامات ما را احمق فرض کرده اند،پاکستان به پناهگاهی برای تروریست هایی تبدیل شده است که نیروهای ما در افغانستان در حال مقابله با آنان هستند،اکنون این روند ادامه نخواهند داشت.

نخست وزیر پاکستان عمران خان در پی پاسخ به سخنان ضد پاکستان ترامپ گفت : به جای آنکه پاکستان را قربانی خود بکنید ، آمریکا به شکست های خود در افغانستان نگاه کند.


نخست وزیر پاکستان در تویتی اینگونه نوشت که، آمریکا، به جای آنکه پاکستان را قربانی خود کند، به شکست های خود در افغانستان نگاهی بیندازد. باوجود 140 هزار نیروی نظامی ناتو و 250 هزار نظامی افغانستانی، آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است. آمریکا با یک تریلیون دلار خرج بر این جنگ همچنان شکست خورده، اما این درحالی است که طالبان بیش از پیش در افغانستان مستحکم تر شده است.

ارسال نظر

 
1