خبر فوری

 
 
احضار بازرس کل سند و رئیس سازمان بازرسی توسط کمیته حقوق بشر سنا در پرونده ربوده شدن سارنگ جویو
کد خبر :1417588776

17:29 1399/05/25


برچسب ها : افراد ربوده شده سند, کمیته حقوق بشر سنا,

کمیته حقوق بشر مجلس سنای پاکستان با برگزاری نشست اضطراری به منظور بررسی پرونده ربوده شدن سارنگ جویو فعال حقوق بشری، جاوید اقبال رئیس سازمان بازرسی کشور (نیب) با عنوان رئیس کمیسیون افراد ربوده شده و بازرس کل ایالت سند را احضار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کمیته حقوق بشر مجلس سنای پاکستان با برگزاری نشست اضطراری به منظور بررسی پرونده ربوده شدن سارنگ جویو فعال حقوق بشری و هماهنگ کننده انجمن بیداری سند، با احضار جاوید اقبال رئیس سازمان بازرسی کشور (نیب) با عنوان رئیس کمیسیون افراد ربوده شده و بازرس کل ایالت سند، ضمن درخواست از مقامات در زمینه تهیه گزارشی برای آزادی این فرد و علت ربوده شدن آن توسط نیروهای امنیتی، خواستار ارائه گزارش ها در روز دوشنبه 26 مرداد برابر 17 اوت شد.

از طرفی بلاول بوتو رهبر حزب مردمی پاکستان PPP ابراز داشت که من از مصطفی نواز کوکر درخواست کردم تا موضوع ربوده شدن سارنگ جویو را در کمیته مطرح کند.  

 

 

گفتنی است تاج جویو نویسنده برجسته سندی که فرزند او چند روز قبل ربوده شده بود در اعتراض به نقض حقوق بشر و سایر بی عدالتی های دولت فدرال در سند، از گرفتن جایزه افتخار عملکرد از جانب ریاست جمهوری امتناع ورزید. تاج جویو از جمله 184 شخصیت برجسته پاکستانی است که به عنوان نامزد دریافت جایزه مدنی پاکستان به دلیل خدمات به این کشور و تعالی در زمینه های مربوطه، انتخاب شده بود.  

 

ارسال نظر

 
1