خبر فوری

 
 
احسن اقبال: پاکستان سریع‌ترین کشور آسیای جنوبی در تغییر به سمت شهرنشینی است
کد خبر :330516209

10:33 1401/08/05


برچسب ها : احسن اقبال, اسلام آباد, تامین آب, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, سخنرانی, منابع آب, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان طی سخنانی در نشست اختتامیه کنفرانس هفته آب پاکستان اظهار داشت: پاکستان سریع‌ترین کشور در آسیای جنوبی است که به سوی شهرنشینی گام برمی دارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان طی سخنانی در نشست اختتامیه کنفرانس هفته آب پاکستان اظهار داشت: پاکستان سریع‌ترین کشور در آسیای جنوبی است که به سوی شهرنشینی گام برمی دارد.

وزیر برنامه ریزی پاکستان با تأکید بر اهمیت نعمت آب در زندگی بشر خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم آب نقش بسزایی در زندگی ما دارد، پاکستان کشوری است که ذخایر آبی آن به شدت در حال کاسته شدن است و به زودی پاکستان با بحران کمبود آب مواجه خواهد شد.

وی افزود: پاکستان سریع‌ترین کشور در آسیای جنوبی است که به سوی شهرنشینی در حال حرکت است، بزرگ‌ترین مسئله پاکستان توانمندی بسیار پایین در ذخیره سازی آب است، ما طرح‌هایی همچون سد دیامر را کلید زدیم و چشم‌انداز سال 2025 را در 2013 ارائه کردیم.

احسن اقبال تصریح کرد: چشم‌انداز دوم ما به دوره زمانی سال‌های 2025 الی 2035 و پس از آن چشم‌انداز سوم ما نیز مربوط به 2047-2035 خواهد بود، هدف ما قرار گرفتن در فهرست 25 اقتصاد بزرگ دنیا تا پایان سال 2025 است.

وی گفت: دولت تمامی پیشنهادات ارائه شده در این کنفرانس را با جدیت بررسی خواهد کرد، اجلاس‌های متعددی برگزار می‌گردد؛ اما هیچ کدام به صورت کامل و مؤثر به اجرا گذاشته نمی‌شوند. ما سیاست‌های کنفرانس آب پاکستان را اجرایی خواهیم نمود. عدم فراهم نمودن آب سالم به نسل‌های آینده بزرگ‌ترین شکست ما خواهد بود. بی توجهی ما با موضوعات گرمایش زمین و ذخیره سازی آب پاکستان را به سمت فاجعه خواهد کشاند.

ارسال نظر

 
1