خبر فوری

 
احسان الله احسان: افسر پلیس طاهر خان داور توسط سازمان اطلاعات ارتش (MI) به قتل رسید
کد خبر :157924208

13:17 1399/06/04


برچسب ها : ISI, MI, PTM, احسان الله احسان, ارتش پاکستان, اسلام آباد, افغانستان, پیشاور, جنبش حفاظت پشتون, سازمان اطلاعات ارتش پاکستان, سازمان اطلاعات پاکستان, طاهر خان داور,

احسان الله احسان سخنگوی اسبق طالبان پاکستان و حزب الاحرار مدعی شده است، قتل افسر پلیس طاهر داور توسط سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (MI) صورت گرفته است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | احسان الله احسان سخنگوی اسبق طالبان پاکستان و حزب الاحرار مدعی شده است، حدود دو سال قبل یک افسر پلیس بنام طاهر داور توسط سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (MI) به دلیل حمایت از جنبش حفاظت پشتون (پی تی ام) از اسلام آباد ربوده شد و به قتل رسید.

لیاقت علی معروف به احسان الله احسان در بیانیه خود اعلام کرده است: در تاریخ 3 آبان 1397 سرهنگ نعیم یکی از افسران سازمان اطلاعات ارتش پاکستان به بهانه ی جلسه خصوصی از افسر طاهر داور دعوت کرد و پس از آن او ربوده شد.

سرهنگ نعیم ساکن لاهور، افسر طاهر داور را به تروریست معروف عثمان سپرد تا طاهر داور را به افغانستان منتقل کرده و به قتل برساند و این قتل به اسم داعش خراسان نوشته شود. عثمان یکی از اعضای اصلی طالبان خوب است و به دلیل داشتن روابط زیاد با افسران عالی رتبه سازمان های اطلاعاتی پاکستان معروف است. وی از خانواده زخه خیل ساکن خیبر ایجنسی است.

عثمان، طاهر داور را به مرکز خود در منطقه مهمند واقع در ایالت ننگرهار منتقل کرد و پس از گذشت دو روز طاهر دوار را به طرز وحشیانه ای به قتل رساند. پس از قتل افسر جسد او را در منطقه ای بنام "دور بابا" انداخته شد و به همراه جسد نامه ای به عنوان پذیرفتن مسؤلیت قتل توسط داعش خراسان گذاشته شد.

احسان الله احسان افزود این کار صورت گرفت تا همه فکر کنند این قتل توسط داعش خراسان صورت گرفته است اما داعش خراسان هیچ موقع همچین کاری نمیکند بلکه طی بیانیه ای رسمی مسولیت قتل را بر عهده میگیرد.

احسان الله احسان در ادامه افزود: دلیل قتل طاهر دوار به دلیل حمایت و اقدام نکردن علیه جنبش حفاظت پشتون (پی تی ام) صورت گرفت. در ادامه این قتل قرار بود دو افسر دیگر نیز به همین روش به قتل برسند اما به دلیل واکنش های سنگین نسبت به قتل طاهر داور این کار به تأخیر افتاد و قرار شد که آن دو افسر توسط جوخه مرگ حمایت یافته ارتش پاکستان به قتل برسند.

پس از مرگ افسر پلیس طاهر داور رهبران جنبش پشتون واکنش های شدیدی را نسبت به این قتل نشان دادند ودر آن زمان ارتش پاکستان را مسؤل این قتل قلمداد کرده بودند.

ارسال نظر

 
1