خبر فوری

 
 
احداث بزرگترین پالایشگاه نفتی آسیا در پاکستان
کد خبر :1505578382

18:49 1397/11/19


برچسب ها : پالایشگاه, پالایشگاه نفت, پاکستان, عربستان, گوادر,

عربستان صادرات نفت به صورت پس پرداخت را به پاکستان آغاز کرده است.


 

به گزارش راز نیوز، عربستان صادرات نفت به صورت پس پرداخت را به پاکستان آغاز کرده است. در ماه جاری،نفت به ارزش 500 میلیون دلار به صورت پس پرداخت توسط عربستان به پاکستان صادر خواهد شد.

طبق اطلاعات به دست آمده در سفر عمران خان به عربستان این قرارداد به توافق رسیده بود. پس از سفر عمران خان به عربستان وی اعلام کرده بود عربستان به پاکستان نفت به  صورت پس پرداخت صادر می کند که این عمل با تاخیر شروع شده است.

آخرین خبر به دست آمده این است که عربستان صادرات نفت به صورت پس پرداخت را به پاکستان آغاز کرده است که تاکنون پاکستان به ارزش 309 میلیون دلار نفت دریافت کرده است.

از طرفی پاکستان اعلام کرد بزرگترین شرکت نفتی در آسیا را احداث خواهد کرد. عربستان در گوادر پاکستان سومین پالیشگاه نفت در جهان را احداث می کند. به صورتی که این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه آسیا خواهد بود.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت در سفر ولی عهد عربستان به پاکستان قراردهای بزرگی به توافق خواهد رسید. این سفر یکی از سفرهای تاریخی ولی عهد عربستان به پاکستان خواهد بود. پس از این سفر پاکستان و عربستان در روابط خود به دور جدیدی وارد خواهند شد.

طبق وعده عربستان در سفر ولی عهد عربستان این پالایشگاه احداث می شود. این پالایشگاه با مالیات 15 میلیارد دلار از طرف عربستان در شهر گوادر پاکستان احداث خواهد شد. به همین منظور چندی پیش وزیر نفت عربستان از منطقه گوادر دیدن کرد. در ماه جاری این پایشگاه توسط ولی عهد عربستان افتتاح خواهد شد. این یکی از بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در پاکستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1