خبر فوری

 
 
احتمال مذاکره بین طالبان و دولت بر سر صلح در افغانستان
کد خبر :2088546372

17:57 1400/04/15


برچسب ها : افغانستان, بدخشان, تاجیکستان, دولت افغانستان, ذبیح الله مجاهد, سخنگوی طالبان افغانستان, طالبان افغانستان, عقب نشینی نیروهای افغانستان,

حملات طالبان افغان علیه دولت افغانستان شدت یافته و طالبان ادعا می کنند که 200 منطقه از سراسر کشور افغانستان را تحت کنترل خود درآورده اند.


 

افغانستان : به گزارش راز نیوز | حملات طالبان افغان علیه دولت افغانستان شدت یافته و طالبان ادعا می کنند که 200 منطقه از سراسر کشور افغانستان را تحت کنترل خود درآورده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری انگلیس بیان کرد: در روز های آینده مذاکره با دولت بر سر صلح در افغانستان ممکن خواهد بود، همچنین تهیه یک برنامه مدون برای صلح و نظم، ممکن است به مدت یک ماه طول بکشد و علی رغم موفقیت ها و موقعیت قوی خود، در مورد گفتگو و مذاکره بسیار جدی هستیم.

در همین حال دولت افغانستان می گوید: ما خوشحالیم اگر طالبان افغان نقشه ای مکتوب برای صلح ارائه دهند.

لازم به ذکر است در روزهای گذشته، پس از درگیری های سخت بین طالبان افغان و دولت افغانستان در مرز های افغانستان و تاجیکستان، نیروهای ارتش وابسته به دولت از منطقه درگیری گریخته و به کشور تاجیکستان پناهنده شده اند. در حالی که طالبان افغان چندین مناطق مهم از جمله جاده های اصلی مرزی و استان بدخشان را تحت تصرف خود درآورده اند.

 

ارسال نظر

 
1