خبر فوری

 
 
احتمال فراخوانده شدن سفیر پاکستان در عربستان سعودی و تعیین یک سفیر جدید غیرنظامی
کد خبر :1334199004

13:41 1400/08/03


برچسب ها : انتصاب, پاکستان و عربستان سعودی, سپهید بلال اکبر, سفیر پاکستان در عربستان سعودی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

براساس گزارش رسانه های پاکستان احتمال فراخوانده شدن بلال اکبر خان سفیر فعلی پاکستان در ریاض به کشور پیش از پایان ماموریتش و انتصاب یک سفیر غیرنظامی در این سمت وجود دارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سپهبد بازنشسته بلال اکبر خان که 7 ماه قبل به عنوان سفیر پاکستان در ریاض پایتخت عربستان سعودی تعیین شده بود، براساس گزارش، عمران خان نخست وزیر پاکستان در حال حاضر درحال بررسی فراخواندن وی به پاکستان و تعیین شخص دیگری است.

درحالیکه چند روز قبل وقتی از عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در این رابطه سوال شد، وی اظهار بی اطلاعی کرد و خود بلال اکبر خان سفیر فعلی پاکستان نیز آن را دروغ عنوان کرد.  

براساس گزارش منابع، نام سفیر جدید در ریاض نیز مشخص شده است و انتظار می رود که به زودی اطلاعیه آن صادر شود. هرچند علت اصلی بازگرداندن این سفیر از ریاض مشخص نیست، اما به گفته منابع غیر موثق، قرار است بلال اکبر خان به عنوان رئیس سازمان بازرسی ملی پاکستان (نیب) تعیین شود.

قاضی بازنشسته جاوید اقبال رئیس فعلی سازمان بازرسی ملی پاکستان تنها یک روز پیش از پایان مدت ماموریتش، زمان خدمت او توسعه یافت. بلال اکبر خان پس از راجا علی اعجاز سفیر پیشین پاکستان در ریاض دومین سفیری خواهد بود که اخیرا پیش از پایان زمان ماموریتش  به کشور فراخوانده می شود.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در دیدار با راجا علی اعجاز سفیر پیشین پاکستان در عربستان سعودی، نارضایتی خود از او را اعلام کرده بود. پاکستان بازگرداندن سفیر سابق به همراه چند تن از دیگر دیپلمات ها به کشور را افزایش آمار شکایات اعلام کرده بود.

شایان ذکر است پست سفیر پاکستان در عربستان سعودی اغلب به یک افسر بازنشسته نظامی اعطا می شود که نشان دهنده روابط میان دو کشور با ماهیت بیشتر دفاعی است. به گفته یکی از منابع، امکان دارد این دفعه به جای فرد نظامی بازنشسته، یک دیپلمات حرفه ای منصوب شود، همچنین گفته شده است که امکان دارد دیپلمات خرم راتهور به جای بلال اکبر منصوب شود.  

ارسال نظر

 
1