خبر فوری

 
احتمال حمله شیمیایی به استان ادلب در سوریه
کد خبر :2139075927

14:45 1397/06/05


برچسب ها : آمریکا, انگلیس, بمباران, حمله شیمیایی, داعش, روسیه, سوریه, فرانسه,

خبرها حاکی از حمله احتمالی شیمیایی به استان ادلب در سوریه است


ارتش سوریه با تمام قوا درحال عملیات آزادسازی ادلب از چنگال تروریسم است. این درحالی است که خبرها حاکی از آن است که سلاح شیمیایی به مناطقی از شمال سوریه وارد شده است. طبق گزارش برخی تحلیل گران، احتمال وقوع حمله شیمیایی به استان ادلب وجود دارد. طبق گزارش وزیر دفاع سوریه : گروه تروریستی کلاه سفید ها برای حمله شیمیایی به استان ادلب با تمام قوا آماده شده است. در عین حال وزارت دفاع روسیه نیز رسما اعلام کرده است که گروهی شامل متخصصان استفاده از سلاح شیمیایی از خارج به استان ادلب وارد شده است. در استان ادلب نیز گروه های تروریستی همچون جبهه النصره، داعش و غیره نیز موجود هستند.
روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که آمریکا، بریتانیا و فرانسه برای حمله به سوریه درحال آمادگی کامل هستند.
جان بولتن، مشاور امنیتی ایالات متحده طی گفت و گو با همتای روسی خود در ژنو گفت : حمله احتمالی آمریکا به سوریه در پاسخ به هرگونه حمله شیمیایی در سوریه انجام خواهد شد، و این بار حمله نظامی علیه سوریه نسبت به گذشته سخت تر و شدیدتر خواهد بود.
ناگفته نماند که در ماه مارس سال گذشته و سال جاری حملاتی از سوی آمریکا،. فرانسه و بریتانیا عليه سوریه صورت گرفته بود. استان ادلب آخرین پناهگاه تروریست ها در سوریه است.

ایگور کلاشنکوف وزیر دفاع روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد، که گروه ملبس به لباس سفید آماده است تا پس از حمله شیمیایی به استان ادلب در سوریه گزارش تصویری تهیه و آنرا از طریق خبرگزاری های انگلیسی در سرتاسر جهان منتشر کند.

به گزارش راز نيوز به نقل از پیج خبرگزاری تحولات منطقه :
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله جدیدی به سوریه می‌شوند و برای این منظور کشتی جنگی یو اس اس سولیوانز و بمب افکن بی-۱ آمریکا وارد خلیج فارس و پایگاه هوایی قطر شدند.

ایگور کلاشنکوف افزود: این حمله به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی تدارک دیده شده است.

وی توضیح داد: شرکت خصوصی "اولیو" انگلیس تروریست‌ها را آموزش داده است تا با مواد سمی در ادلب دست به صحنه سازی حمله شیمیایی بزنند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش دولت سوریه را تهدید کرد که در صورت استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب، با واکنش شدید آمریکا مواجه خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با استناد به اظهارات اخیر جان بولتون آن را به صورت تلویحی تایید حمله آتی به سوریه دانسته است.

ارسال نظر

 
1