خبر فوری

 
احتمال حملات سایبری به اداره های دولتی پاکستان
کد خبر :1787249271

16:54 1399/10/02


برچسب ها : ارسال نامه, بخش دولتی, تهدید, حمله سایبری, دفاتر دولتی, دولت پنجاب, دولت فدرال,

پاکستان در خطر حملات شدید سایبری قرار دارد و به همین منظور دولت پنجاب به دستور دولت فدرال دستورالعمل هایی را به تمام ادارات صادر کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان در خطر حملات شدید سایبری قرار دارد و به همین منظور دولت پنجاب به دستور دولت فدرال دستورالعمل هایی را به تمام ادارات صادر کرده است.

به گفته منابع نامه هایی از طرف دولت پنجاب برای رؤسای ادارات مهم از جمله بانک پنجاب، اداره درآمد پنجاب و اداره دارایی ارسال شده است و همچنین نامه ها به کلیه کمیسرهای بخش، معاونان کمیسیون، هیئت مدیره اعضای ارشد درآمد و پنجاب ارسال شده است. گفته میشود این حملات سایبری بر روی رایانه های دولتی با یک فایل 747 کیلوبایتی متنی صورت میگیرد و تاکنون آنتی ویروس ها نیز در شناسایی این فایل ناشناخته ناموفق بوده اند.

در نامه صادر شده توسط دولت پنجاب آمده است که ایمیلهای دریافت شده نامعلوم را باز نکنید، نرم افزار ضد ویروس باید مرتباً ارتقا یابد همچنین گفته شده است که هکرها از IP های ایالات متحده، آلمان، ایتالیا، هنگ کنگ و استرالیا استفاده می کنند که برای این منظور همه سازمان های دولتی باید از باز کردن پرونده های بی ربط و مشکوک و منابع ناشناخته جلوگیری کنند.

از سوی دیگر، صندوق بین المللی پول بیان کرده است که حملات سایبری به خدمات مالی دیجیتال در دهه گذشته سه برابر شده و بخش خدمات مالی بیشترین ضربه را از این حملات خورده است. ترجیح به استفاده از خدمات آنلاین برای انتقال و پرداخت قبض، و اهمیت و استفاده از خدمات مالی دیجیتال در زندگی روزمره بشر افزایش یافته است که به نوبه خود خطر حملات سایبری را افزایش می دهد.

ارسال نظر

 
1