خبر فوری

 
 
احتمال اهدای 8 میلیارد دلار به پاکستان توسط کشورهای دوست
کد خبر :649873510

19:35 1397/09/27


برچسب ها : امارات متحده عربی, پاکستان, چین, صندوق بین المللی پول,

احتمال دریافت حدود 2 میلیارد دلار از چین، 3 میلیارد دلار از امارات متحده عربی و دریافت نفت به ارزش 3 میلیارد دلار از کشورهای عربی خلیج فارس توسط پاکستان است .


 

به گزارش راز نیوز ، احتمال دریافت حدود 2 میلیارد دلار از چین، 3 میلیارد دلار از امارات متحده عربی و دریافت نفت به ارزش 3 میلیارد دلار از کشورهای عربی خلیج فارس توسط پاکستان طی دو هفته آینده وجود دارد.

وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد که به منظور پروژه "سی پک" احتمال دریافت بیش از 2 میلیارد دلار از چین است. و احتمال مذاکرات رئیس بانک مرکزی پاکستان با دولتمردان چینی در هفته آینده می رود و بر اساس این مذاکرات احتمال دریافت 2 میلیارد دلار از چین را داریم. در صورت دریافت این مبلغ از چین مشکلات مالی پاکستان کاهش پیدا می کند.

از سوی دیگر روابط اقتصادی با امارات متحده عربی نیز رو به افزایش است که احتمال دریافت 6 میلیارد دلار از این کشور می رود. که 3 میلیارد به طور مستقیم به ذخایر ملی واریز می شود. و دریافت نفت به ارزش 3 میلیارد دلار هم توسط این کشور احتمال دارد.

یکی از دلایل کاهش سرعت پاکستان در دریافت وام از صندوق بین المللی پول ، احتمال دریافت این کمک های مالی از طرف امارات متحده عربی و کشورهای مذکوره است. آقای اسد عمر وزیر دارایی پاکستان اظهار داشت: مذاکرات با امارات متحده عربی و چین رو به بهبودی است و هر دو کشور راضی به کمک پاکستان هستند تا پاکستان این مشکلات مالی را حل کند. وی در آخر افزود:  با دریافت این کمک ها از کشورهای دوست، پاکستان از صندوق بین المللی پول مبلغ کمتری را دریافت خواهد کرد ، که در نتیجه شرایط دریافت وام از صندوق بین المللی پول برای پاکستان نیز کمتر خواهد شد.

ارسال نظر

 
1