خبر فوری

 
 
اجلاس مهم کابینه دولت پاکستان برای تصویب پالایش نفتی عربستان در بندر گوادر
کد خبر :1521766251

22:07 1397/09/29


برچسب ها : اجلاس, بلاروس, پالایشگاه نفتی, پاکستان, عربستان سعودی, نفت, کابینه,

طی اجلاس کابینه دولت پاکستان در روز پنجشنبه در مورد ایجاد پالایشگاه نفتی عربستان تصمیم‌گیری خواهد شد


به گزارش راز نیوز، دولت پاکستان طی اجلاس امروز در مورد تأسیس پالایشگاه‌های نفتی عربستان در بندر گوادر تصمیم‌گیری خواهد کرد. پس از تائید کابینه، وزیر نیرو عربستان سعودی برای تکمیل قرارداد به پاکستان سفر کرده و این قرارداد را امضا خواهد کرد. بنا بر احتمالات زیاد مقصد ماه بعدی وزیر نیرو عربستان سعودی ، پاکستان خواهد بود.

لازم به ذکر است که دولت پاکستان و عربستان سعودی در مورد تأسیس پالایشگاه نفتی توافق‌نامه‌های را امضا کرده‌اند و حتی زمین برای تأسیس پالایشگاه نیز مشخص‌شده است. این توافق چندی پیش صورت گرفت که در ماه اکتبر میلادی نیز هیئت سیاسی عربستان سعودی به پاکستان سفر کرد تا از مکان مشخص‌شده برای پالایشگاه بازدید و بررسی ها را انجام دهد.

عربستان سعودی برای تکمیل این پروژه حدود 5 الی 8  میلیارد دلار هزینه خواهد کرد و از این پالایشگاه حدود 400 هزار بشکه نفت استخراج خواهد کرد تا بتواند نیازهای لازم چین و پاکستان را فراهم سازد.  نمایندگان کابینه گفتند: فعلاً هیچ توضیحات تکمیلی درباره این قرارداد در دست نیست، جزئیات بیشتر پس از امضا قرارداد و بررسی ها به دست ما خواهد رسید.

عربستان سعودی درباره سرمایه گذاری در پروژه‌های معدنی واقع در بلوچستان پاکستان خبرداد و در همین مورد هیئت سیاسی عربستان با نخست‌وزیر پاکستان عمران خان نیز دیدار داشته است.

طی این اجلاس کابینه در مورد مسؤول سازمان سرمایه گذاری پاکستان و عمان نیز تجدیدنظر خواهند کرد. در ادامه این اجلاس کابینه باید تفاهم‌نامه‌های ارتشی این کشور را نیز امضا کند. تفاهم‌نامه‌های ارتشی که با جمهوری بلاروس خواهند داشت. و در مورد افزایش روابط نظامی نیز گفتگو خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1