خبر فوری

 
اجلاس شورای ملی تمامی احزاب برای کشمیر در اسلام‌آباد
کد خبر :2123190059

20:02 1397/11/13


برچسب ها : پاکستان, جمعیت علما اسلام, فضل الرحمن, کشمیر, کشمیر اشغالی,

اجلاس شورای ملی تمامی احزاب برای کشمیر با صدارت فضل الرحمن در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شد.


 

به گزارش راز نیوز، اجلاس شورای ملی تمام احزاب با صدارت  فضل الرحمن امروز شنبه در هتل اسلام‌آباد، در شهر اسلام‌آباد برگزار شد. در این اجلاس تمام رهبران سیاسی، علما، سیاستمداران کشمیر، روزنامه‌نگاران، تجار و وکلا و اشخاص مهم حضور داشتند.

فضل الرحمن رئیس جمعیت علما اسلام قراردادهایی را در این اجلاس تصویب کرد. در شرح این قراردادها آمده است. به شهدای جنگ آزادی پاکستان ادای احترام کرده و از مظلومان کشمیری حمایت می‌کنیم.

این اجلاس ظلم‌های 70 ساله هند را علیه جنبش آزادی کشمیر و سکوت نهادهای جهانی و سازمان حقوق بشر را محکوم می‌کند و از سازمان ملل متحد و نهادهای جهانی خواستار حل مسئله کشمیر به‌طور منصفانه و همچنین خواستار ثبت قرارداد حق خودمختاری کشمیریان در سازمان ملل است.

برای گسترش همکاری پاکستان و چین در آسیای جنوبی و ایجاد محیطی امن برای اجرای پروژه‌های عظیم این دو کشور باید مسئله کشمیر بدون تأخیر حل شود. تمایل داشتن به صلح به معنی ضعیفی نیست و دارای قابلیت حفاظت از مرزهای جغرافیایی و ایدئولوژیک هستیم.

به رهبران هند اعلام می‌کنیم که به پیشنهادهای پاکستان فکر کنند و رفتار واقع‌گرایانه داشته باشند. این اجلاس در آخر اعلام می‌کند از تمامی رهبران کشمیری حمایت و اظهار همبستگی دارد و خواستار آزادی سریع تمامی رهبران از زندان است.

ارسال نظر

 
1