خبر فوری

 
 
اجتماع بزرگ جنبش حفاظت از پشتون در شهر میرانشاه
کد خبر :2086056062

10:51 1399/08/27


برچسب ها : PTM, پاکستان, جنبش حفاظت از پشتون, محسن داور, محسن داور و علی وزیر داور, منظور پشتین, میرانشاه, وزیرستان شمالی,

جنبش حفاظت از پشتون PTM گردهمایی بزرگی در میرانشاه مرکز وزیرستان شمالی برگزار کرد که شخصیت های برجسته ای چون منظور پشتین رهبر جنبش، محسن داور، علی وزیر، فرحت الله بابر سناتور اسبق حزب مردمی پاکستانPPP، افراسیاب ختک رهبر اسبق حزب ملی مردمیANP و سناتور عثمان کاکر از حزب ملی مردمی پختون خوا در این جلسه شرکت و سخنرانی کردند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| جنبش حفاظت از پشتون PTM گردهمایی بزرگی در میرانشاه مرکز وزیرستان شمالی برگزار کرد که شخصیت های برجسته ای چون منظور پشتین رهبر جنبش، محسن داور، علی وزیر، فرحت الله بابر سناتور اسبق حزب مردمی پاکستانPPP، افراسیاب ختک رهبر اسبق حزب ملی مردمیANP و سناتور عثمان کاکر از حزب ملی مردمی پختون خوا در این جلسه شرکت و سخنرانی کردند. این اجتماع با شرکت پیروان این جنبش از اکثر نقاط پاکستان برگزار شد. هرچند در مسیر ورودی شهر نیروهای امنیتی خواستار مانع ورود رهبران جنبش از جمله محسن داور شدند، اما بالاخره این مانع نیز توسط مردم کنار زده شده و اجتماع برگزار شد.

منظور پشتین رهبر جنبش حفاظت از پشتون PTM طی سخنرانی در گردهمایی، گفت: آنهایی که مدعی هستند که پی تی ام تمام شده است، امروز در این مکان حضور یابند تا با چشمان خود مشاهده کنند که هر طرف طرفداران جنبش حضور دارند. وی افزود: افزایش خشونت ها باوجود مذاکرات صلح، باعث ایجاد علامت سوالی در خصوص ماموریت در جریان صلح افغانستان شده است! از طرفی طالبان و دولت افغانستان مذاکرات را آغاز کردند و از طرفی نیز خشونت ها در این کشور جنگ زده شدت یافتند. وی از آمریکا و دیگر قدرت های برتر خواست تا افغانستان را برای منافع خویش استفاده نکنند.

منظور پشتین با تاکید بر اتحاد و هماهنگی بین مردم و حل درگیری ها از طریق گفتگو، اظهار داشت که خشونت دیگر بس است و پیش از این نیز این ملت با خشونت و درگیری های نظامی مواجه بوده است.

محسن داور از دیگر رهبران این جنبش اظهار داشت که این اجتماع بزرگ یک همه پرسی عمومی است، که در آن برای قربانیان تروریسم درخواست عدالت و انصاف را می کنند. مردم ما دیگر آماده استفاده شدن در هیچ یک از بازی های آتی هیئت حاکمه نیستند.

 

 

سخنرانان و شرکت کنندگان در این بین به همراه پایان دادن به ربایش افراد بیگناه، قتل و تجاوز، از نهادهای نظامی درخواست عمل به قانون را کردند.

هرچند ارتش و دیگر گروه های پاکستان این جنبش را به داشتن حمایت مالی از افغانستان و هند و دست داشتن در فعالیت های ضد ملی متهم کرده اند، اما جنبش همواره این اتهامات را رد کرده و آن را یک دسیسه عنوان کرده است. طبق گفته سازمان، جنبش به تلاش برای احیای حقوق شهروندان مطابق با قانون اساسی معتقد است، و افرادی که درحال توزیع اسناد خیانت هستند (دیگران را متهم به خیانت می کنند)، باید در سیاست های ضد مردمی خود تجدید نظر کنند.

ارسال نظر

 
1