خبر فوری

 
 
اتهام زنی های وزیر خارجه عربستان سعودی علیه دولت ایران و حزب الله لبنان
کد خبر :1539131278

14:24 1397/11/29


برچسب ها : ایران, عادل الجبیر, عربستان سعودی, هند,

عادل الجبیر با اتهام زنی واهی علیه ایران ادعا نمود: ایران عامل اصلی صدور تروریسم به منطقه است، ایران در عملیات های تروریستی مختلف در کشورهای یمن، سوریه و ... نقش دارد.


اسلام آباد: در جریان سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و هیئت سیاسی همراه به پاکستان، وزرای خارجه پاکستان و عربستان سعودی پس از امضای یادداشت تفاهمنامه در نشست خبری با رسانه های محلی و خارجی پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار از تماس تلفنی خود با همتای ایرانی در خصوص حادثه اخیر تروریستی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: ما حادثه تروریستی در ایران را به شدت محکوم میکنیم و ما اسناد و مدارک مربوطه از ایران را خواستار شدیم.

وی افزود: پاکستان اجازه استفاده از سرزمین خود علیه کشورهای همسایه را به تروریست ها نخواهد داد و ما در آینده نیز روابط خود را با کشورهای همسایه ادامه خواهیم داد.

پس از اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان در این باره، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی اظهار با اتهام زنی مجدد علیه ایران گفت: در خصوص ادعاهای مقامات ایران مبنی بر نقش پاکستان در حمله تروریستی اخیر متعجب میشوم.

وی در ادامه مدعی شد: چنین اتهام زنی هایی در سطح وزرای خارجه نباید صورت پذیرد و همه ما باید مواضع شدید خود را علیه تروریسم اعلام نماییم و ما هرگونه تروریسم و عملیات تروریستی را محکوم خواهیم کرد.

وی با اتهام زنی واهی علیه ایران ادعا نمود: ایران عامل اصلی صدور تروریسم به منطقه است، ایران در عملیات های تروریستی مختلف در کشورهای یمن، سوریه و ... نقش دارد.

وی در سخنانی مضحک اظهار داشت: ایران عامل انتشار تروریسم در منطقه و پناه دهنده القاعده است.

وی افزود: عربستان سعودی هدف اصلی عملیات های تروریستی ایران است،  دولت ایران تحت فشارهای داخلی قرار دارد، اتهام زنی وزیر خارجه ایران که خود عامل نشر تروریسم است بسیار تعجب آور است.

لازم بذکر است همزمان با سفر ولیعهد عربستان و هیئت همراه به پاکستان دو حمله تروریستی در ایران و هند به وقوع پیوست که مقامات هر دو کشور، پاکستان را عامل اصلی این حملات اعلام نمودند.

نقش پاکستان در حمایت از تروریسم موضوعی است غیر قابل انکار است و نمیتوان ادعا نمود که مقامات هر دو کشور هند و ایران، به اتهام زنی بی اساس علیه پاکستان پرداخته اند، فلذا پاکستان باید پاسخگوی اعتراضات مقامات هر دو کشور همسایه خود باشد و برای مبارزه با تروریسم دست به اقدام جدی و قابل اطمینان بزند.

ارسال نظر

 
1