خبر فوری

 
اتحادیه اروپا: پاکستان دلیل ناامنی در افغانستان نیست/ پاکستان برای آزادی گروگان آمریکایی تلاش میکند
کد خبر :310033184

14:53 1400/03/31


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و افغانستان, توافق صلح, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان,

توماس نیکسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا گفت: سران پاکستان تلاش صادقانه ای را برای روند صلح در افغانستان انجام می دهند، و پاکستان دلیل مشکلات امنیتی در افغانستان نیست بلکه خواهان حل مشکلات در افغانستان است


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| توماس نیکسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا گفت: سران پاکستان تلاش صادقانه ای را برای روند صلح در افغانستان انجام می دهند، و پاکستان دلیل مشکلات امنیتی در افغانستان نیست بلکه خواهان حل مشکلات در افغانستان است.

توماس نیکلسون در یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون خصوصی گفت: افغانستان نا امن، بی ثبات و خشن تاثیر منفی بر پاکستان خواهد داشت.

جوزف بورل وزیر امور خارجه اروپا در بروکسل گفت: همکاری پاکستان برای روند صلح در افغانستان بسیار کلیدی است.

همچنین وی در صفحه توییتر خود گفت: دیدار بسیار خوبی با شاه محمود قریشی نخست وزیر پاکستان داشته است، دراین دیدار آنها نگرانی های خود را در قانونگذاری در زمینه حقوق بشر مطرح کردند، جوزف بورل گفت: همکاری پاکستان در زمینه صلح در افغانستان بسیار کلیدی است.

ملیحه شاهد سخنگوی سفارت پاکستان در ایالات متحده گفت: پاکستان برای آزادی مارک فرکس شهروند آمریکایی گرفتار شده بدست احتمالی طالبان همکاری خواهد کرد.

وی گفت: پاکستان همیشه با حسن نیت برای آزادی گروگان ها تلاش کرده است و در این زمینه فشارهای جهت منفعت ایجاد نکرده است.

وی افزود: هیچ مدرکی مبنی بر نگهداری مارک فرکس در پاکستان موجود نیست و پاکستان متعهد به آن است که وی را دوباره به خانواده اش بازگرداند، پاکستان همیشه در این زمینه با ایالات متحده همکاری کرده است و همچنین برای رهایی گروگان ها با دیگر کشورها نیز با حس انسان دوستی همکاری کرده است.

 

 

به گفته کانال های خبری آمریکا مارک فرکس مهندس عمران 58 ساله در بهمن 98 از کابل ربوده و ناپدید شده است

به گفته خبر گذاری ها آزادی گروگان ها نسبت به آزادی زندانی ها از اولویت کمتری برخوردار است

ارسال نظر

 
1