خبر فوری

 
 
اتحادیه اروپا : در تلاش برای حفظ توافقنامه هسته ای با ایران در سطح بین الملل هستیم
کد خبر :1988184244

15:01 1397/06/06


برچسب ها : آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, ایالات متحده, ایران, توافق هسته ای,

مسئول سیاست های خارجی اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی گفت : این سازمان هنوز هم در تلاش برای حفظ توافقنامه هسته ای بین الملل با ایران است.


مسئول سیاست های خارجی اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی گفت : این سازمان هنوز هم در تلاش برای حفظ توافقنامه هسته ای بین الملل با ایران است.
طبق گزارش خبرگزاری های بین المللی : ماجا کسیجانسیس گفته است که هم چنان در تلاش برای حفظ توافقنامه هسته ای بین المللی با ایران هستیم. یکی از دیپلمات های رده بالای کشورهای اروپایی طی گفت و گویی با وال استریت گفته است که : هنوز هم برخی اقداماتی برای انجام دادن باقی هستند که ما با متحدانمان در حال عمل به آن هستیم.

توافقنامه بین المللی هسته ای(برجام ) ایران با کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه انجام گرفته بود که علاوه بر کشورهای مذکوره اتحادیه اروپا نیز در این توافقنامه شریک بود. در سال جاری آمریکا بر خلاف توافقات انجام شده طی توافقنامه هسته ای، بر علیه ایران تحریم هایی را اعمال کرد که از این طریق از این توافقنامه خارج شد. چندی پس از این اقدام آمریکا اتحادیه اروپا خبر باقی‌ماندن این اتحادیه در برجام را اعلام کرد.

در این رابطه اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم هایی عليه ايران یک بسته قانونی ویژه ای را برای جلوگیری از تحریم ها علیه ایران به ایالات متحده ارائه کرد اما کارشناسان درباره این قوانین ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا برای جلوگیری از تحریم ها علیه ایران که طی این قوانین شرکت های اروپایی قادر به تجارت با ایران بودند گفتند که شرکت های اروپایی حتی با این قوانین نیز نمی توانند با ایران وارد تجارت شوند و از تهدید های آمریکا درامان بمانند و باید در همه حال این شرکت ها از تجارت با ایران خودداری کنند.

پنج شنبه گذشته اتحادیه اروپا طی اعلامیه ای اعلام کرد که این اتحادیه در حال تلاش برای پرداخت قسط اول از 18 میلیون یورو خسارت وارده به ایران بابت خروج آمریکا از توافقنامه است _طبق آخرین اخبار، رئیس جمهور ایران حسن روحانی به همراه وزیر خارجه ایران جواد ظریف اعلام کرده اند که این غرامت اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا برای جبران خسارت کافی نیست و طی سخنانی خطاب به کشورهای غربی گفته اند که، اگر آنها حاضر به ماندن در این توافقنامه هستند باید اقدامات بیشتر و جدی تری را انجام دهند.

ارسال نظر

 
1