خبر فوری

 
اتحاد گروه های تروریستی ضربه ای بزرگ به امنیت پاکستان
کد خبر :245909028

17:12 1400/03/26


برچسب ها : اتحاد, ایالت خیبر پختون خواه, جماعت الاحرار, فرماندهان تحریک طالبان پاکستان, گروه های تروریستی,

روند سازماندهی مجدد پس از اضافه شدن گروه های تروریستی به گروه تحریک طالبان پاکستان شدت یافته و گزارش هایی در این زمینه بدست آمده است.


 

خیبر پختون خواه : به گزارش راز نیوز | روند سازماندهی مجدد پس از اضافه شدن گروه های تروریستی به گروه تحریک طالبان پاکستان شدت یافته و گزارش هایی در این زمینه بدست آمده است.

پس از برگزاری چندین جلسات شورایی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان تحت دستور کار تشکیلاتی برگزار گردید و بعد از اتمام جلسات، انتصابات مهمی صورت گرفت، که به طور رسمی مورد تایید مفتی نور علی فرمانده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان قرار گرفته شد.

یکی از این انتصابات مهم، انتصاب عمر خراسانی به عنوان فرمانده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در پیشاور است. به گفته منابع، عمر خراسانی که یکی از نزدیکان عمر خالد خراسانی فرمانده گروه تروریستی حزب الاحرار بوده بحساب می آید، به عنوان فرمانده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در پیشاور منصوب شده است.

در این حال، شاهد عمر، یکی از نزدیکان امیر مولوی فقیر محمد که اخیرا از زندان بگرام افغانستان آزاد شده را به عنوان فرمانده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در باجور منصوب کرده اند .

همچنین مفتی برجان به فرماندهی منطقه ملاکند، استاد علیم خان فرمانده وزیرستان شمالی به فرماندهی منطقه بنون، ابو یاسر فرمانده وزیرستان جنوبی به عنوان فرمانده در منطقه دره و اسماعیل خان به عنوان فرمانده بخش گورنر منصوب شدند.

روند سازماندهی فعلی نشان می دهد که گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان سخت تلاش می کند تا سازمان یافته شود و سعی دارد ساختار سازمانی خود را به سبک طالبان افغانستان تغییر دهد.

لازم به ذکر است که عمر خالد قبل از اینکه به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان ملحق شود، شرط ایجاد یک سازمان به سبک ساختار طالبان افغانستان را تعیین کرده بود و تحولات اخیر نشانگر آغاز این خواسته است.

 در سال 2014 یکی از دلایل اختلافات نظر با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان تشکیل سازمانی جدید به شکل سازمان طالبان افغانستان بود که این اختلاف نظر منجر به تشکیل گروه تروریستی جماعت الاحرار شد.

به گفته منابع، انتصابات جدید نه تنها سرعت عملیات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را تسریع می بخشد، بلکه تأثیر مثبتی بر شبه نظامیان درون سازمان دارد.

به گفته تحلیلگران امنیتی، ائتلاف مجدد گروه های تروریستی یک ضربه بزرگی برای عملیات های ضد تروریستی پاکستان است. گروه های تروریستی را می توان تضعیف ، خنثی و اثرات منفی آن را محدود کرد ، اما نمی توان آن ها را از بین برد.

به گفته یک روزنامه نگار، این اتحاد، مبارزان محروم و نا امید را به گرفتن دوباره اسلحه تشویق می کند و به همین دلیل در چند ماه گذشته شاهد افزایش فعالیت های تروریستی در پاکستان بوده ایم.

ارسال نظر

 
1