خبر فوری

 
اتحاد اپوزیسیون علیه دولت فدرال پاکستان
کد خبر :1351961451

19:10 1398/03/26


برچسب ها : PMLn, PPP, اپوزیسیون, بودجه, پاکستان, پیپلزپارتی, مسلم لیگ ن,

بلاول بوتو امروز (یکشنبه) پس از صرف ناهار به دعوت رسمی مریم نواز دختر نوازشریف رئیس حزب مسلم لیگ (ن) در منزل وی، طی گفتگو با رسانه ها اذعان داشت: طی این دیدار به این نتیجه رسیدیم که با مشارکت حزب مسلم لیگ (ن) از تصویب بودجه در مجلس جلوگیری به عمل می آوریم .


 

لاهور: به گزارش رازنیوز، بلاول بوتو رئیس حزب پیپلزپارتی پاکستان PPP روز گذشته طی گفتگو با رسانه ها گفت: حزب پیپلزپارتی، حزبی عقیدتی است و ترس در آن راه ندارد، رهبران ما، اعدام را می پذیرند اما هرگز درباره عقیده با کسی تفاهم نخواهند کرد. اصلاحیه هجدهم (استقلال ایالت ها) توسط دو سوم از اعضای مجلس و اکثریت تصویب شده است، هرگز موضع خود در رابطه با قانون 1973، حقوق مردمی، افراد ربوده شده، دادگاه های مدنی و اصلاحیه 18 تغییر نخواهیم داد. وی در خصوص حمایت از اعضای مجلس جنبش PTM ابراز داشت: ما هرگز بیش از حد از کسی حمایت نکردیم، یکی از وزرا می‌گوید که با به قتل رساندن شش هزار نفر می توانیم کنترل کشور را در دست بگیریم، باید بگویم که چنین تفکری، تفکر فاشیستی است، ما در سطوح ایالتی و فدرال قوانین آزادی بیان را باید تشکیل دهیم.
بلاول بوتو در ادامه بیان داشت: هرچند که از جهات فکری و عقیده با حزب مسلم لیگ (ن) تفاهم نداریم، اما حاضر به همکاری هستیم. همه با همکاری و اتحاد، باید جلوی بودجه صندوق بین المللی پول IMF را بگیریم. بودجه جدید موجب می شود تا هشت میلیون نفر به زیر خط فقر نزول کنند. با وجود دستگیری آصف علی زرداری، ما نیز به دولت فدرال زمان دادیم تا بودجه ای را تصویب کنند که باعث خشنودی و خوشبختی مردم شود، در غیر این صورت گفته بودیم که پس از عید فطر جنبشی علیه دولت راه اندازی خواهیم نمود. دولت فدرال درحال غارت اموال ایالت ها و کاهش بودجه آنها است، در پاکستان قبلی بودجه ایالت بزرگ کشور چون پنجاب 600 میلیارد بود اما در پاکستان جدید این رقم به 200 میلیارد کاهش یافته است.
 
گفتنی است بلاول بوتو امروز (یکشنبه) پس از صرف ناهار به دعوت رسمی مریم نواز دختر نوازشریف رئیس حزب مسلم لیگ (ن) در منزل وی، طی گفتگو با رسانه ها اذعان داشت: طی این دیدار به این نتیجه رسیدیم که با مشارکت حزب مسلم لیگ (ن) از تصویب بودجه در مجلس جلوگیری به عمل می آوریم، دولت تسهیلات‌ را تنها در اختیار ثروتمندان قرار داده و برای مردم فقیر هیچ اقدام جدی انجام نداده است. دولت را مجبور به پاسخگویی مقابل مردم خواهیم کرد، بزودی جنبش را به راه خواهیم انداخت و در وضعیت فعلی کشور همه با همکاری یکدیگر برای کشور فعالیت خواهیم نمود و درصورت لزوم، دراین رابطه آماده ی گفتگو با هر گروهی هستم. ما می‌خواهیم سیاست بزرگی اجرا کنیم، به همین دلیل به نظر من مریم نواز نیز برای این آرزو تلاش خواهد کرد، برای خواب و آرزویی که شهیده بی‌نظیر بوتو و نواز شريف عهد جمهوریت بسته بودند. همچون گذشته، الان نیز به دولت فرصت می‌دهیم تا بودجه را تغییر داده و به مردم گزارش دهد. اگر دولت فدرال بودجه را تغییر ندهد، حزب مردمی PPP بودجه خود را ارائه خواهد داد.
 
 
ناگفته نماند احزاب مخالف دولت فدرال پاکستان در تلاش برای راه اندازی جنبشی علیه دولت فدرال و تغییر بودجه تصویب شده کشوری و نجات مردم از گرانی ها هستند، و در این زمینه ملاقات ها و توافق هایی نیز انجام داده اند.
جماعت اسلامی پاکستان امروز نیز طبق خبرهای منتشر شده، با راه اندازی تظاهرات و تجمع گسترده مردمی، خواستار پایان دادن به وضع نابسامان اقتصادی و گرانی های موجود شد.

ارسال نظر

 
1