خبر فوری

 
 
ابراز همبستگی شیعیان با رئیس صدای افراد ربوده شده بلوچ
کد خبر :1399305404

16:11 1400/03/12


برچسب ها : صدای افراد ربوده شده بلوچ, ماما قدیر بلوچ, کویته,

لیاقت هزاره رئیس کمیته اقدام هزاره ، اکبر حسین زهری روحانی شیعه و بشیر احمد فعال اجتماعی از قلات به این کمپ آمده و طی دیدار با ماما قدیر رئیس صدای افراد ربوده شده بلوچ، ابراز همبستگی کردند.


بلوچستان : به گزارش رازنیوز | کمپ اعتصاب غذا برای افراد مفقود شده بلوچ در کویته، پایتخت بلوچستان (4333) چهار هزار و سیصد و سی و سومین روز را پشت سر گذاشت. لیاقت هزاره رئیس کمیته اقدام هزاره ، اکبر حسین زهری روحانی شیعه و بشیر احمد فعال اجتماعی از قلات به این کمپ آمده و طی دیدار با ماما قدیر رئیس صدای افراد ربوده شده بلوچ، ابراز همبستگی کردند.

ماما قدیر بلوچ رهبر سازمان صدای افراد ربوده شده بلوچستان (VBMP) طی سخنرانی گفت كه ملت بلوچ ، مانند سایر ملت های جهان ، به نژاد بشر تعلق به همه سیستمهای مستقر در جهان تعلق دارد.

وی افزود : ملت بلوچ همیشه به انسانیت احترام گذاشته و ادامه دهنده این راه است، اما برخی از اندیشه های امپریالیست جهان همیشه در تلاش اند انسانیت مردم بلوچ ، سندی ، پشتون و هزاره و حقوق مردم آنها را دریغ کنند. حتی امپریالیست ها نیز برای رسیدن به اهداف خود تمام اصول انسانیت را زیر پا گذاشته اند.

وی گفت: این پایمالی ها ، نقض آداب و رسوم نژاد بشر ، نقض دین ، ​​غارت ثروت ، نقض شرم و ناموس و کلیه حقوقی که هر انسانی به آن نیاز دارد، بحساب می آید.

ماما  قدیر بلوچ در ادامه گفت : اگر شیء فردی گم شود ، چقدر انسان مضطرب میشود، اما امروز از بلوچ ، سندی، پشتون ، هزاره ها ، خواهران و برادران ما سالهاست که ربوده میشوند. وقتی یک چوپان، ناگهان یکی از آنها را در جنگل یا کنار جاده ای مشاهده میکند ، آنها را زخمی و متلاشی شده میبینند. آنها خودشان نمیتوانند صحبت کنند و نمی توانند در مورد دیگر بلوچ های گمشده به ما اطلاع بدهند ، اما زخم هایی که شیاطین به آنها وارد کرده اند همه چیز را به ما میگوید که چگونه افراد ما نزد آنان زندگی میکنند.  امروز، اگر تعداد اجساد ربوده شده و متلاشی شده ما در حال افزایش است اما هنوز اعتقاد ما این است که افرادی در جهان زنده هستند که به بشریت خدمت کنند، ساکت مانده و درد می کشند.

به خاطر انسانیت، ما از انسان های جهان درخواست داریم که در فریاد زدن ها برای احیای حقوق بشر با ما همکاری کنند. ما از سازمان های حقوق بشر شکایت داریم که چرا به ظلمی که در حق ما انسان ها میشود نگاه و واکنشی نشان نمیدهند.
 

ارسال نظر

 
1