خبر فوری

 
 
ابراز نگرانی پاکستان در خصوص پیمان دفاعی آمریکا_هند
کد خبر :527807774

15:34 1398/12/08


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, پاکستان و قطر, پاکستان و هند, توافق صلح, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, عایشه فاروقی,

عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود، گفت: پاکستان در خصوص پیمان دفاعی آمریکا_هند نگرانی و مواضعی دارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود طی گفتگو در خصوص مسائلی چون: کشمیر، پیمان دفاعی آمریکا_هند، خط کنترل نظامی مرزی، ویروس کرونا و ایران و صلح افغانستان، با ابراز نگرانی در مورد وضعیت فعلی کشمیر، گفت: 207 روز از حکومت نظامی هند در کشمیر اشغالی میگذرد، طی یک هفته گذشته سه کشمیری را شهید کردند.

وی طی گفتگو در رابطه با خشونت های بی رویه بی جی پی و هندو ها در شهر دهلی نو ، گفت: پاکستان و جامعه جهانی نگران وضعیت دهلی نو است، به مساجد، اموال و خانه های مسلمانان خسارت وارد می کنند، سازمان ملل و سازمان های آزادی مذهبی از خشونت های فعلی در دهلی نو علیه مسلمانان ابراز نگرانی کرده اند.

وی در مورد تجاوزات هند در خط کنترل نظامی مرزی LOC، ابراز داشت: روند تیراندازی نظامیان هند در ال او سی همچنان جریان دارد، روز گذشته با احضار دیپلمات هند اعتراض کرده و هدف قرار دادن مناطق مسکونی توسط هند را محکوم کردیم، پاکستان از مرزهای شرقی خود نیز هدف تروریسم قرار می گیرد که کلبوشن یادیو یکی از مثال های آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با استقبال از پیشنهاد میانجیگری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی سفرش به هند در خصوص مسئله کشمیر، در خصوص توافق دفاعی میلیارد دلاری آمریکا_هند نگرانی و مواضع پاکستان را ابراز داشت و گفت: پاکستان در مورد پیمان دفاعی آمریکا و هند مواضع و نگرانی هایی دارد، اغلب، جامعه جهانی را از نگرانی های خود در رابطه با مسابقه تسلیحاتی در منطقه آگاه کرده ایم، رفتار هند توهین آمیز و خشونت طلبانه است اما هیچگونه ابهامی در مورد پاسخ به تجاوزات نباید وجود داشته باشد، همچون سال گذشته که پاکستان به طور قاطع به تجاوز هند پاسخ داد.

عایشه فاروقی در پاسخ به سوالی در رابطه با ویروس کرونا و ممنوعیت سفر به ایران، گفت: در مورد ویروس کرونا با مقامات ایرانی ارتباط داریم، با ایران ابراز همبستگی می کنیم، در مشهد و زاهدان مرکز 24 ساعته امداد رسانی تشکیل داده ایم، سفارتخانه و کنسولگری های پاکستان در ایران همه امکانات را برای دانشجویان و شهروندان پاکستانی فراهم می کنند.

 

وی افزود: مقامات چینی تدابیر شدیدی جهت کنترل ویروس کرونا اتخاذ کرده اند، تجارت با چین به دلیل ویروس تحت تاثیر منفی قرار نگرفته است.

مقامات پاکستان متعددا گفته اند که پاکستان در مسئله صلح افغانستان تنها نقش تسهیل کننده را داشته است، امیدواریم با توافق میان آمریکا و طالبان، گفتگوی بین گروه های افغان آغاز می شود، ملت افغانستان باید کشور خود را به سوی ثبات هدایت کند، پاکستان در نوسازی افغانستان نقش مهمی دارد.

سخنگو در رابطه با توافق صلح طالبان و آمریکا در قطر گفت: نخست وزیر امروز به قطر سفر کرده است، وی در این سفر با امیر قطر دیدار خواهد داشت. وزیر امور خارجه نیز به همراه نخست وزیر در این سفر حضور دارد، پاکستان و قطر به همراه تجارت و سرمایه گذاری در بخش های متعددی روابط دارند، 10 اسفند امضای توافق صلح میان دوطرف در دوحه برگزار می شود که شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در آن به نمایندگی از پاکستان شرکت خواهد کرد.

 

لازم به ذکر است رئیس جمهور آمریکا پس از انجام توافق دفاعی با کشور هند به ارزش 3 میلیارد دلار، گفت که نزد ما بهترین سلاح های جهان موجود هستند و با گسترش همکاری دفاعی با هند، ما به آن خطرناک ترین سلاح ها را خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1