خبر فوری

 
ابراز نگرانی پاکستان در خصوص فروش سیستم جدید دفاعی آمریکا به هند
کد خبر :779859362

10:54 1398/11/25


برچسب ها : آمریکا و هند, ایران و آمریکا, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, سیستم دفاع هوایی, عایشه فاروقی, فروش تسلیحات,

در پی تصمیم دولت آمریکا جهت فروش سیستم جدید دفاع هوایی به هند، وزارت امور خارجه پاکستان مراتب نگرانی خود را نسبت به این موضوع اعلام نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی تصمیم دولت آمریکا جهت فروش سیستم جدید دفاع هوایی به هند، وزارت امور خارجه پاکستان مراتب نگرانی خود را نسبت به این موضوع اعلام نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عایشه فاروقی سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود اظهار داشت: پاکستان نسبت به فروش سیستم دفاعی هوایی آمریکا به هند نگران است، این تصمیم آمریکا امنیت و ثبات خود را به صورت جدی تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، منطقه جنوب آسیا بیش از این قابلیت رقابت تسلیحاتی را ندارد.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی در خصوص فروش سیستم های یکپارچه تسلیحات دفاع هوایی(AIWS) آمریکا به هند خاطرنشان کرد: همکاری های دفاعی میان آمریکا و هند به عدم ثبات در منطقه جنوب آسیا منجر خواهد شد، جامعه جهانی به خوبی از اهداف تجاوزگرانه هند و سخنان تهدید آمیز رهبران نظامی و سیاسی این کشور علیه پاکستان آگاه است.

وی افزود: جامعه جهانی موظف به متوقف نمودن هند از اقدامات متناقض با امنیت و ثبات منطقه است.

عایشه فاروقی در پاسخ به سوالی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا تاکنون چندین مرتبه پیشنهاد میانجیگری در خصوص مسئله کشمیر را ارائه داده است که نیازمند اجرایی شدن کامل است و ما امیدواریم رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به هند این موضوع را مطرح و بررسی کنند.

ارسال نظر

 
1