خبر فوری

 
 
ابراز نگرانی شاه محمود قریشی از اشاره های منفی در مورد پاکستان در قطعنامه اتحادیه اروپا در زمینه افغانستان
کد خبر :1180087048

20:37 1400/06/31


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و اتحادیه اروپا, جوزپ بورل, شاه محمود قریشی, مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از اشاره های منفی در مورد پاکستان در قطعنامه اتحادیه اروپا در زمینه افغانستان ابراز نگرانی و ناراحتی کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از اشاره های منفی در مورد پاکستان در قطعنامه اتحادیه اروپا در زمینه افغانستان، گفت: چنین اشاره های غیرمنطقی با روابط پاکستان و اتحادیه اروپا ناسازگار است و به منزله نادیده گرفتن تلاش های پاکستان برای ترویج صلح است. پاکستان در جنگ با تروریسم متحمل تلفات جانی و مالی سنگینی شده است.

وی افزود: برپایی صلح در افغانستان نه تنها پاکستان، بلکه برای صلح و ثبات کل منطقه امری ضروری است، باتوجه به تهدید فزاینده بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان، جامعه بین المللی باید به حمایت از افغانستان ادامه دهد. قریشی در ادامه ضمن آگاه سازی جوزف بورل از تماس و دیدار های انجام شده با وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی، اظهار داشت: پاکستان همکاری جدی در زمینه خروج نیروهای کارمند غیربومی از افغانستان انجام داد.

وزیر امور خارجه پاکستان در زمینه روابط دوجانبه، از ماهیت همکاری میان پاکستان و اتحادیه اروپا ابراز رضایت کرد و بر اهمیت برگزاری هرچه فوری گفتگوی سیاسی و راهبردی اولیه بین پاکستان و اتحادیه اروپا تاکید کرد.   

گفتنی است طرفین در زمینه ادامه دادن به مشورت نزدیک در زمینه افغانستان و مشارکت جهت همکاری برای صلح و ثبات در منطقه توافق کردند.

ارسال نظر

 
1