خبر فوری

 
 
ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از وضعیت تاسف بار حقوق بشر در پاکستان
کد خبر :313150699

13:01 1400/09/14


برچسب ها : افراد ربوده شده, افراد مفقود شده, افراط گرایی, پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و سریلانکا, پنجاب, توهین رسالت, حقوق بشر, سریلانکا, سیالکوت,

اتحادیه اروپا درپی قتل مدیر سریلانکایی کارخانه پوشاک ورزشی در سیالکوت ایالت پنجاب، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در پاکستان، طی بیانیه ای گفت: افراط گرایی مذهبی در حادثه اخیر در پاکستان نگران کننده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اتحادیه اروپا درپی قتل مدیر سریلانکایی کارخانه پوشاک ورزشی در سیالکوت ایالت پنجاب، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در پاکستان، طی بیانیه ای گفت: افراط گرایی مذهبی در حادثه اخیر در پاکستان نگران کننده است.

اتحادیه اروپا، در ادامه ضمن ابراز نگرانی از محدودیت های اعمال شده علیه آزادی بیان و روزنامه نگاری، اقداماتی از قبیل ربایش های اجباری توسط نیروهای امنیتی، خشونت و موانع موجود در مسیر اجرای عدالت در پاکستان را غیرقابل قبول عنوان کرد و گفت: دولت پاکستان در برابر کسانی که نفرت پراکنی میکنند، چه اقداماتی انجام داده است؟

 

شایان ذکر است مدیر سریلانکایی کارخانه پوشاک ورزشی در سیالکوت مورخ 12 آذر طی حمله دسته جمعی تعدادی از افراط گرایان به اتهام کندن پوستر های مذهبی، پس از ضرب و شتم شدید، او را به قتل رسانده و سپس جسد او را به آتش کشیدند.

شایان ذکر است هرچند، چند نفر طی این حادثه سعی داشتند تا مدیر را نجات دهند، اما موفق نشدند.

ناگفته نماند این نخستین اقدام از این قبیل در پاکستان من جمله ایالت پنجاب پاکستان نیست و پیش از این نیز طی یکساله گذشته چندین نفر به اتهام توهین به مقدسات و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) درپی حملات دسته جمعی از افراد مسلمان نما، کشته شده اند.

براساس گزارش های منتشر شده، نیروی پلیس از دستگیری 100 نفر از عوامل این حادثه خبر داد و عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز خواستار رسیدگی فوری در این زمینه شد.

مقامات پاکستان از جمله عمران خان نخست وزیر، دکتر عارف علوی رئیس جمهور، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در بیانیه های مختلف ضمن ابراز تاسف از این حادثه، آن را اقدامی ضد انسانی خوانده و دستور اقدام سریع برای مجازات عاملان را دادند.

ارسال نظر

 
1