خبر فوری

 
 
ابراز تمایل هیئت دیپلماتیک ایتالیا در زمینه همکاری در بخش های صنایع دستی و باستان شناسی سند
کد خبر :1772834749

14:24 1400/01/19


برچسب ها : ایتالیا, پاکستان و ایتالیا, سرکنسول ایتالیا, هیئت, کراچی,

هیئت دیپلماتیک ایتالیا طی دیدار با سید سردار علی شاه وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی ایالت سند تمایل خود برای همکاری در زمینه های باستان شناسی و گسترش صنایع دستی ایالت سند را ابراز داشتند.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز| دینیلو گوئیر دانیلا سرکنسول ایتالیا در کراچی و ایمانوئلا بیننی مدیر ماموریت توسعه در اسلام آباد با سید سردار علی شاه وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی ایالت سند در کراچی دیدار و در خصوص امور مورد علاقه دوجانبه گفتگو انجام دادند. در این دیدار غلام اکبر لغاری معاون فرهنگ، منظور احمد کناسر و دیگر افسران دولت ایالت سند حضور داشتند.

 

هیئت دیپلماتیک ایتالیا در این بین ضمن ابراز خرسندی و اطمینان از فعالیت های انجام شده توسط بخش باستان شناسی در مناطق مکلی و بنبهور پس از بازدید از این مناطق، تمایل خود برای همکاری با دولت ایالت سند در مناطق باستانی چون موهین جودرو، مکلی، رنی کوت و دیگر مناطق باستانی را ابراز داشتند. سرکنسول ایتالیا همچنین ضمن ابراز تمایل عمیق خود برای گسترش صنایع دستی ایالت سند، در این رابطه به طور ویژه و مفصل با وزیر دولت ایالت سند به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر ایالتی سند اظهار داشت از آنجا که ایتالیا تخصص زیادی در زمینه باستان شناسی دارد، می تواند در موسسه علوم و فنون شهید ذوالفقار علی بوتو (هیریتج) با ما همکاری کند. 

ارسال نظر

 
1