خبر فوری

 
 
ابراز تمایل ترکیه برای افزایش حجم مبادلات تجاری با پاکستان
کد خبر :1534244665

12:04 1401/08/29


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, احسن اظفر بختاوری, اسلام آباد, بازدید, پاکستان و ترکیه, دیدار, رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, سفیر ترکیه, مهمت باچاجی,

دکتر مهمت پاچاجی سفیر ترکیه در پاکستان گفت که پاکستان و ترکیه روابط دیرینه با یکدیگر دارند و ما خواستار افزایش حجم مبادلات تجاری با پاکستان تا سطح 5 میلیارد دلار در دو یا سه سال آینده هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر مهمت پاچاجی سفیر ترکیه در پاکستان گفت که پاکستان و ترکیه روابط دیرینه با یکدیگر دارند و ما خواستار افزایش حجم مبادلات تجاری با پاکستان تا سطح 5 میلیارد دلار در دو یا سه سال آینده هستیم.

وی این سخنان را طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد و طی دیدار با تجار پاکستان، اعلام کرد. نورتین دمیر کنسول تجاری ترکیه نیز وی را همراهی می کرد.

سفیر ترکیه طی دیدار با تجار پاکستان گفت که دولت ترکیه وظیفه افزایش روابط تجاری بین پاکستان و ترکیه تا 3 سال دیگر را به من محول کرده است. دو کشور توانایی دستیابی به این هدف را دارند. ما خواستار افزایش روابط دو کشور در بخش های بازرگانی، صنعت، سرمایه گذاری، آموزش، بهداشت و غیره هستیم.

وی افزود: تجار پاکستان و ترکیه بیشتر با یکدیگر آشنا شوند و برای افزایش روابط بازرگانی و اقتصادی دو کشور تلاش کنند. ما نیز برای تحقق این امر همکاری خواهیم کرد. نورتین دمیر کنسول تجاری ترکیه نیز طی این دیدار در مورد فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه توضیحاتی ارائه کرد.

احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان نیز طی این دیدار گفت که با وجود روابط دوستانه بین پاکستان و ترکیه، حجم روابط تجاری دو کشور تنها 1.2 میلیارد دلار است. دو کشور باید برای افزایش حجم روابط تجاری خود، روابط قوی بین بخش خصوصی یکدیگر ایجاد کنند.

وی افزود: ترکیه می تواند در بخش های مهندسی، مواد شیمیایی، مسکن و ساختمان، لوازم الکترونیکی، ماشین آلات، دفاع، آبیاری، فرآوری مواد غذایی، گوشت حلال، تولیدات کشاورزی، انرژی خورشیدی و غیره پاکستان سرمایه گذاری کند.

وی گفت: اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد در حال همکاری برای برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی مسکن در کشور از تاریخ 17 تا 20 آذر سال 1401 (7 تا 11 دسامبر سال 2022) است. ما از تجار و سرمایه گذاران ترکیه برای شرکت در این رویداد بزرگ دعوت می کنیم و از آن ها می خواهیم محصولات خود را در پاکستان به نمایش بگذارند.

ارسال نظر

 
1