خبر فوری

 
ابراز تاسف پاکستان در خصوص گزارش آمریکا مبنی بر مقابله ناکافی اسلام آباد با تروریسم
کد خبر :1900393163

13:05 1398/08/14


برچسب ها : آمریکا, پاکستان و آمریکا, جماعت الاحرار, جنبش طالبان پاکستان, مبارزه با تروریسم, محمد فیصل, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه آمریکا,

وزارت امور خارجه پاکستان گزارش منتشر شده از سوی ایالات متحده آمریکا مبنی بر اقدامات نامناسب اسلام آباد در مقابله با تروریسم را تاسف آور خواند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز|وزارت امور خارجه پاکستان گزارش منتشر شده از سوی ایالات متحده آمریکا مبنی بر اقدامات نامناسب اسلام آباد در مقابله با تروریسم را تاسف آور خواند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر محمد فیصل سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در گفتگوی هفتگی خود با اهالی رسانه با ابراز تاسف در خصوص گزارش منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: این گزارش دو دهه تلاش و ایثار دولت و ملت پاکستان در مبارزه با تروریسم را نادیده گرفته است، گزارش ارائه شده باعث ناامیدی پاکستان شده است، در این گزارش حقایق زمینی و جانفشانی دولت و ملت پاکستان طی دو دهه اخیر نادیده گرفته شده است، تلاش ها و اقدامات پاکستان باعث خاتمه یافتن گروه تروریستی القاعده از منطقه گردیده است و امنیت را به جهانیان ارمغان داده است.

وی افزود: پاکستان همچنان پایبند به اجرای برنامه ملی مبارزه با تروریسم(طرح اقدام ملی) است و ما برای مبارزه با تروریسم و ضبط اموال و حساب های آنان و اجرای کامل برنامه های ارائه شده از سوی گروه ویژه اقدام مالی(FATF)، اقدامات بسیار گسترده ای را انجام دادیم.

وی در ادامه با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی آمریکا گفت: پاکستان از سوی چندین گروه تروریستی از جمله جنبش طالبان پاکستان، جماعت الاحرار و داعش خیبر پختون خواه مورد تهدید قرار دارد و این گروه های تروریستی از آن سوی مرزها به اقدامات تروریستی علیه پاکستان می پردازند.

وی در پایان ابراز داشت: پاکستان با حسن نیت تمام برای ایجاد زمینه جهت مذاکرات میان آمریکا و طالبان افغانستان تلاش نمود و ما امیدواریم همکاری، حسن نیت و ایثارگری پاکستان توسط جامعه جهانی مشاهده و اعلام گردد.

ارسال نظر

 
1